Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Alf

Medlem
haha! Jag väntade på att du skulle komma inflygandes till denna tråden :D
Kunde inte låta bli. Jag kan t o m acceptera en tråkig Plus låda och max tre drinkar bara jag får sitta i den nya business kabinen till Kanarieöarna. Jag tror nästan att vi kan fylla en A321LR från Norrköpings flygplats en gång i veckan. Då blir det ju också reguljärflyg och flygplatsen kan fortsättningsvis motivera sin skattesubventionering av flygplatsen. Drömmer jag iväg för mycket nu, mja kanske:rolleyes:
 

ELOS

Medlem
SAS tentatively moves Boston A321neo LR service to Nov 2020
By Jim Liu

Posted10 September 2020 02:30

Share this article
SAS in recent schedule update revised proposed Airbus A321neo LR service entry on Copenhagen – Boston service. As of 09SEP20, SAS tentatively plans to operate the new Airbus aircraft on this route from 08NOV20, replacing A340-300. Despite this recent adjustment, reservation for this route remains unavailable, therefore planned November 2020 date is likely to change.

Tentative schedule for winter 2020/21 season as follows.

SK927 CPH1250 – 1535BOS 32Q x2
SK928 BOS1710 – 0650+1CPH 32Q x2
 

marbe166

Medlem
Jag ställer mig än så länge tämligen tveksam till leverans denna vecka. SE-DMO har än så länge bara gjort en enda testflygning, den 24 augusti, och normalt sett så brukar det vara minst två testflygningar innan customer acceptance flight, och eftersom det är första planet av en ny typ till SAS så skulle jag inte bli förvånad om det behövs mer än en customer acceptance flight också.
 

marbe166

Medlem
Jag ställer mig än så länge tämligen tveksam till leverans denna vecka. SE-DMO har än så länge bara gjort en enda testflygning, den 24 augusti, och normalt sett så brukar det vara minst två testflygningar innan customer acceptance flight, och eftersom det är första planet av en ny typ till SAS så skulle jag inte bli förvånad om det behövs mer än en customer acceptance flight också.

Antagligen bara för att jag skrev sådär så görs andra testflighten i detta nu:
Flightradar24: Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map
 

SweCow

Medlem
Antagligen bara för att jag skrev sådär så görs andra testflighten i detta nu:
Flightradar24: Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map

Den kan nog komma hem redan denna vecka då det va Customer Acceptance Flight den gjorde igår.

A321-253NX/LR, SAS Scandinavian Airlines, D-AVZA, SE-DMO (MSN 9541) - Customer Acceptance Flight | AIB Family Flights

upload_2020-10-14_8-54-25.png
 
Toppen