Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Har noterat det också, dock har jag inte sett någon award på mex-cun-mex. Kanske måste denna boka från/till IST?
Det vore trevligt om det gick att boka in Lufthansa F till MEX och vidare därifrån till CUN på genomgående biljett!

Edit: @Tonton har du någon erfarenhet av ovan iom ditt inlägg från tidigare som jag citerade när frågan om CUN dök upp?
Flyga inrikes är väl typ gratis.. så kan du ta ett dygn eller två i Mexico city ;)
 
  • Gilla
Reactions: HMJ

Rickard_O

Medlem
Stort tack för svaret! Ringer man alltså dit om man ska boka en mer avancerat rutt, alltså med mellanstopp osv? För annars har jag förstått att man kan boka en 2-4-1-resa direkt själv? Alltså t ex ARN-NYC?
Dom hanterar bokningar med 2-4-1 voucher som inte görbara på sas.se, tex med andra star alliance bolag som idag inte går att boka på sas.se, och även såkallade open-jaw bokningar också som inte går att boka online hos SAS
 

Rickard_O

Medlem
Rätta mig om jag har fel här men jag tänker mer att sträckan i det här fallet är Stockholm-Los Angeles och routingen är Stockholm-Köpenhamn-Los Angeles. Alltså att sträckan är från start till mål och routingen är hur du tar dig dit inklusive alla stopp.
Vet inte vart man ska dra definitionen egentligen, men skulle säga alla legs då denna tråd handlar om det är möjligt att boka tex: Stockholm-Tokyo-Maldiverna, nej det är då inte möjligt då det blir backtracking som inte kommer godkännas då det inte är den mest rimliga vägen att flyga.
Medan om om det är som du klassar en "route" som delsträcka tex Tokyo-Maldiverna, den godkänns definitivt då det inte är någon backtracking.
 

ekf

Medlem
Ponera att du vill flyga mellan A och B, via C och D (med byten <24h):

A är din avreseflygplats (origin)
B är din destinationsflygplats (destination)
C är en layoverflygplats
D är en annan layoverflygplats

A-C-D-B är din rutt (routing/route)
A-C är en delsträcka/sträcka (leg)
C-D är nästa delsträcka
D-B är sista delsträckan
 
Har en bokning med SAS och Swiss GOT-CPH-LAX-ZRH-GOT som är betald med 65k poäng och en 2-4-1 voucher.
Men funderar på att skoja till det då det ev finns tillgänglighet i first på ANA LAX-NRT och sen NRT-ZRH med Swiss i biz.

Hur lägger man enklast upp en sådan bokning och är det möjligt? Har tillgång till 325k poäng och en till voucher.
 

MartinH

Medlem
Har en bokning med SAS och Swiss GOT-CPH-LAX-ZRH-GOT som är betald med 65k poäng och en 2-4-1 voucher.
Men funderar på att skoja till det då det ev finns tillgänglighet i first på ANA LAX-NRT och sen NRT-ZRH med Swiss i biz.

Hur lägger man enklast upp en sådan bokning och är det möjligt? Har tillgång till 325k poäng och en till voucher.
Det blir 3 enkelresor,
GOT-LAX C med SAS 60k, 30k med 2-4-1, 36k med MC premium
LAX-NRT F 135k, 67,5k med 2-4-1
NRT-ZRH C 99k, 49,5k med 2-4-1
Flygpoängtabell – upptäck vart dina poäng kan ta dig | SAS
Star Alliance-poängtabell – vart du kan resa med dina poäng | SAS
 
Det blir 3 enkelresor,
GOT-LAX C med SAS 60k, 30k med 2-4-1, 36k med MC premium
LAX-NRT F 135k, 67,5k med 2-4-1
NRT-ZRH C 99k, 49,5k med 2-4-1
Flygpoängtabell – upptäck vart dina poäng kan ta dig | SAS
Star Alliance-poängtabell – vart du kan resa med dina poäng | SAS
Misstänkte detta men ville gärna kolla med experterna först! Nu återstår att se om det går vägen imorgon. Som jag förstått det så är det inte nya kabinen på ANA på denna flighten men om det är första gången i First så blir det nog bra ändå :)
 

fcx

Medlem
Har en bokning med SAS och Swiss GOT-CPH-LAX-ZRH-GOT som är betald med 65k poäng och en 2-4-1 voucher.
Men funderar på att skoja till det då det ev finns tillgänglighet i first på ANA LAX-NRT och sen NRT-ZRH med Swiss i biz.

Nu med "nya" bokningen borde det ku

Hur lägger man enklast upp en sådan bokning och är det möjligt? Har tillgång till 325k poäng och en till voucher.

Inte omöjligt att GOT-LAX-NRT går igenom som en enkelresa, nu när det är en ny kundtjänst som fixar bokningar.
 
Toppen