Senaste nytt

När slutar folk flyga med Ryanair?

Airbus747

Medlem
Rymdforskare, Projektledare, VD, Svarvare, Pöbel eller vad ni titulerar er.
Affärsiden är ju briljant, fråga konkurrenten SAS.
Det syns inte på personer om man flyger Ryan, jo kanske i plånboken.
Och för mig som inte har behov av att serveringspersonalen på flygen tilltar mig med namn o s v.
Bara skönt ibland att slippa bli uppassad för den bemedlade individ man är.

Va fan,,,, har ni komplex för att ni inte får cred på en trist flygning??

//Den alltid lika ödmjuke Airbus747
 

Palazzi

Medlem
Rymdforskare, Projektledare, VD, Svarvare, Pöbel eller vad ni titulerar er.
Affärsiden är ju briljant, fråga konkurrenten SAS.
Det syns inte på personer om man flyger Ryan, jo kanske i plånboken.
Och för mig som inte har behov av att serveringspersonalen på flygen tilltar mig med namn o s v.
Bara skönt ibland att slippa bli uppassad för den bemedlade individ man är.

Va fan,,,, har ni komplex för att ni inte får cred på en trist flygning??

//Den alltid lika ödmjuke Airbus747

Missade jag alla dessa önskningar om att bli titulerade på förra sidan? ;)

Flyger själv inte Ryanair (om jag inte helt saknar alternativ). Det har ingenting med min ekonomi eller behov av bekräftelse att göra...

1. Jag har ofta inte tidsmarginal nog att bli strandsatt i ett annat land. Uppskattar tryggheten med allianser som jag kan bli ombokad inom.
2. Jag uppskattar inte Ryanairs anställningsmodell.
3. Jag uppskattar inte att bli knuffad i kön för att andra vill åt "de bästa platserna"
4. Jag behöver ofta en incheckad väska
5. Där jag bor finns inte kommunal transport till Ryanairflygplats. För lat för att ta bilen.
 
Och så heter det inte serveringspersonal utan det heter flygvärdinnor och flygvärdar. Att kalla kabinpersonal som flygande servitörer är lika hånande som att klappa en thailändare på huvudet.
 

Airbus747

Medlem
1. Behöver ingen Rado.
2. Har alltid Made in Sweden.
3.Har alltid en reserverad plats.
4. Köper det jag behöver på plats.
5. 24/7 chaffis ww.
 

Palazzi

Medlem
1. Behöver ingen Rado.
2. Har alltid Made in Sweden.
3.Har alltid en reserverad plats.
4. Köper det jag behöver på plats.
5. 24/7 chaffis ww.

Tur att olika bolag finns, så alla individers önskemål kan tillgodoses :)



Jag ska tillägga att jag uppskattar Ryanair för att det levandegjort flera lokala flygplatser, och därmed också städer. I Italien finns det många turistorter vars ökande popularitet enkom beror på Ryanair.

Sedan Ryanair började flyga till Bergamo har 20-talet bolag kommit dit, även vanliga reguljärflyg. Jag kan idag flyga på LH-kod ARN-FRA-BGY.
 

Chrille

Medlem
Med en dåres envishet vill jag återigen hävda att Ryan och t ex *A är helt olika produkter. Det är som att jämföra äpplen med päron. Produkterna finns på marknaden och det står var och en fritt att välja.
 

rob74

Medlem
Ryan goes IKEA - du får själv dra åt de sista bultarna på ditt plan och därefter göra säkerhetskontrollen innan start... :)
 

Stefan62

Medlem
Stefan 62 skrev "Glöm inte att alla är inte som oss..."

Fast alla här på BC.se är inte höginkomsttagande akademiker. Jag tror nog att detta forum involverar allt från service yrken med månadslön på 20 000 kronor till VD som tjänar 570000 kronor. Nog om det.


Jag instämmer helt med inlägget - jag är akademiker, men absolut inte höginkomsttagare - däremot vill jag ha säkerhetstänkande, erfaren personal, viss service ombord samt service om det blir strul längs vägen osv - OCH jag är beredd att betala för det

För mig är en resa inte enbart att vistas på resmålet utan helheten som i mitt fall börjar redan innan avresa till flygplatsen.
 

sembl

Medlem
Här i England så är den mannen på BBC nästan varje vecka i intervjuer om folks missöje. Och han lyckas promota flygbolaget på ett sådant sätt som får folk att svettas. Han kör stenhårt med att han hatar att resa och åka på semester, men blir han tvungen så reser han självklart med FR.

En sak har han dock rätt i. Det är en promille av kunderna som är missnöjda, de flesta andra är nöjda med vad de får och vad det innebär. Men det är de som är missnöjda som syns och hörs och inte de andra. Har själv inte flugit med dem de senaste xx åren. Typ 2 flighter när de öppnade sin linje till Stanstead från Skavsta och det funkade bra då(200 resp 500 T/R).

I våras flög jag över 3 tjejkompisar från Makedonien ifrån Thessaloniki då det kostade mig 3200 för alla 3 med bagage istället för 3000 per pers från Skopje. Helt oslagbart. Och de var mycket nöjda och gnällde inte över att det kostar extra för kaffe eller mat. Planet i tid osv

Jag är ett BA-fanboy, men har ingen som helst förståelse för varför man klankar ner på ett flygbolag som FR. Det fyller sin funktion och vi ska vara glada över att de finns och har hjälpt till att pressa priserna.
 
Toppen