Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Precis, får inte upp LHR alls.
Visa bifogad bild 113776
Ingen aning om vad du hamnat på för sida, men det går utmärkt att söka på sas.se direkt utan att gå via någon undersida
upload_2020-10-7_19-13-19.png
 

palmen

Moderator
Jo.. Möjligt men hoppas tidigare.. Det känns lite som i senaste laget, i.e. två veckor på sitt att boka något =)
Du kommer ha en månad på dig. Ligg steget före redan nu och gör upp en plan för när du ska boka och vart du vill åka om det inte blir någon förlängning. Är nog bra att boka i början på december, mångas Vouchers går ju ut i slutet på året och brukar vara kaos då.
 
Ja det kommer ju att bli knepigt med vouchers som man inte har lyckats använda i år och som går ut vid nyår. Har en voucher intjänad under 2019 som först bokades som en påskresa till Asien med bla EVA Air...och sen bokades om till en nyårsresa till Sydamerika med Avianca. Avianca har inte återupptagit sina flygningar till London och dom kommer nog att ställa in mitt flyg. Då antar jag att jag kan boka av gratis? Men om jag avbokar själv nu så "kostar" det väl 450 kr i avgift?

Sen gäller det att hitta en ny resa under 2021 som är ett säkert kort som inte behöver bokas om efter nyår. Jag gissar att vouchern annars anses förbrukad om inte SAS förlänger den nått halvår till... Hur tänker ni andra där?
 

CoooC

Medlem
Ja det kommer ju att bli knepigt med vouchers som man inte har lyckats använda i år och som går ut vid nyår. Har en voucher intjänad under 2019 som först bokades som en påskresa till Asien med bla EVA Air...och sen bokades om till en nyårsresa till Sydamerika med Avianca. Avianca har inte återupptagit sina flygningar till London och dom kommer nog att ställa in mitt flyg. Då antar jag att jag kan boka av gratis? Men om jag avbokar själv nu så "kostar" det väl 450 kr i avgift?

Sen gäller det att hitta en ny resa under 2021 som är ett säkert kort som inte behöver bokas om efter nyår. Jag gissar att vouchern annars anses förbrukad om inte SAS förlänger den nått halvår till... Hur tänker ni andra där?

Jag tänker att jag har 2 oanvända vouchers som är intjänade i år också. Så att en voucher förblir oanvänd bekommer mig inte.
 

varva77

Medlem
Ja det kommer ju att bli knepigt med vouchers som man inte har lyckats använda i år och som går ut vid nyår. Har en voucher intjänad under 2019 som först bokades som en påskresa till Asien med bla EVA Air...och sen bokades om till en nyårsresa till Sydamerika med Avianca. Avianca har inte återupptagit sina flygningar till London och dom kommer nog att ställa in mitt flyg. Då antar jag att jag kan boka av gratis? Men om jag avbokar själv nu så "kostar" det väl 450 kr i avgift?

Sen gäller det att hitta en ny resa under 2021 som är ett säkert kort som inte behöver bokas om efter nyår. Jag gissar att vouchern annars anses förbrukad om inte SAS förlänger den nått halvår till... Hur tänker ni andra där?
Hoppas/räknar med att de förlänger, jag har 3st som jag måste boka upp under hösten men kaoset verkar inte avta så jag är minst sagt orolig över hur närmaste åren kommer att se ut gällande resande. Är ju enorma neddragningar som gjorts så även om det skulle börja öppna upp, finns flygen till intressanta långväga resmål? Börjar så smått ställa in mig på att jag kommer att få bränna dessa tre vouchers inom Europa.
 

CoooC

Medlem
Alla har inte sån omsättning på Amexet att man kan "vaska" en voucher.

Min erfarenhet är att de allra flesta har fler vouchers än vad poängen räcker till.

Låt oss ta exemplet med Kalle som innehar ett Amex Premium och spenderar 150k kr per år på kortet. Han får då 22500 poäng från sin spend. Kalle behöver mao 100-200k poäng till för att kunna resa med sin fru i business/first till vettig destination.

Kalle flyger in lite poäng här och där, hyr bil vid två tillfällen och bor på hotell ett par gånger. Han värvar en vän till Amex och shoppar lite på SAS webbshop. Han har kompletterat med SAS EB Mastercard som han använder där Amex inte funkar.

Poängen räcker dock inte till en business till Asien för två personer. Han blir lite frestad att boka en resa till Alicante i business för att inte gå miste om sin voucher. Han bestämmer sig dock för att lyssna på sin gode vän CoooC, vaskar vouchern och sparar poängen.

På två år lyckas han nämligen skrapa ihop tillräckligt med poäng för att kunna åka på den där härliga resan och se körsbärsblomningen i Tokyo.

Slutet gott, allting gott!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen