Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

mry

Medlem
O'Learys på Göteborg Centralstation har slutat ta Amex. Stort kryss över Amexloggan på deras skylt när lunch skulle drickas igår.

Det är ju SSP som driver den så det känns lite lustigt tänker jag. I Malmö funkade det utan problem på den SSP har på Centralen när jag var där i slutet av Juli. SSP har ju O'learys på flygplatserna och där fungerar det fortfarande väl?
 
Last edited:

Robert flysas

Moderator
Jag var där 22/8 och betalade med Amex. Beställde via deras app. Står "ALVSBRYGGAN AB HOLMSUND" / "STRIPE" på min faktura från Amex för det köpet.

Aha, intressant. De ville vi skulle betala vid bordet och då testade jag Amex. Bra att veta till nästa gång, att köra deras app ;) Tack!!
 

falling

Medlem
Det är ju SSP som driver den så det känns lite lustigt tänker jag. I Malmö funkade det utan problem på den SSP har på Centralen när jag var där i slutet av Juli. SSP har ju O'learys på flygplatserna och där fungerar det fortfarande väl?
SSP på Arlanda tar inte Amex sedan någon gång i våras. Borde vara samma överallt, men kanske någon som "klarat sig undan"
 

Mr Basic

Medlem
East & West i Sky City på Arlanda tar inte längre Amex.
Normalt sett blir det ju bojkott när handlare slutar ta Amex men i det här fallet kommer jag göra ett undantag för att kunna fortsätta äta deras Yaki Pasta.

Gå till Indochine i Skybridge istället. Godare och tar Amex (åtminstone i juni när jag var där sist)

SSP på Arlanda tar inte Amex sedan någon gång i våras. Borde vara samma överallt, men kanske någon som "klarat sig undan"
Trist utveckling, känns som hela Sky City (Arlanda) är på väg att bli Amex-fri zon :(
 

M.K

Medlem
När jag körde hämta i butik från kjell & co så kan jag säga att jag fick mina eurobonuspoäng

Intressant, jag kollade historiken igen och har aldrig fått poäng, senaste köp i slutet av juni där. Om det inte ändrats nyligen fungerar det då inte i Stockholm. Regionala skillnader kanske?
 

Ilmu90

Medlem
Intressant, jag kollade historiken igen och har aldrig fått poäng, senaste köp i slutet av juni där. Om det inte ändrats nyligen fungerar det då inte i Stockholm. Regionala skillnader kanske?
Eftersom det var ett tag sedan så kom jag inte ihåg om det gick smidigt men jag såg nu att jag behövde skicka ett mail 48h efter genomförd köp om att poäng från Kjell & co inte registrerades som på väg. Fick ett mail om att Kjell & co behövde validera köpet. Poängen fick jag efter 8 veckor. Kan inte säga att det gick smidigt iaf:rolleyes:
 
Toppen