Senaste nytt

Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

palmen

Moderator
Ok de bokade om nu. Får hoppas att resan blir av, om nån har några tips så mottages de gärna. Känns lite osäkert att ha en utresa till BKK och hemresa Tokyo i och med Corona-tider. Kan säkert bli krångel eller mer inställda flyg osv.
Om din resa är vid jul i år skulle jag utgå ifrån att den inte blir av eller att du åker på karrantän. Asien har jag helt avskrivit för resor 2020. Har en bokning dit till sommaren 2021, och jag ser det som relativt stor risk att den också kommer få ställas in.
 
Om din resa är vid jul i år skulle jag utgå ifrån att den inte blir av eller att du åker på karrantän. Asien har jag helt avskrivit för resor 2020. Har en bokning dit till sommaren 2021, och jag ser det som relativt stor risk att den också kommer få ställas in.
Hmm, finns det något annat resmål du skulle satsa på istället om jag vill försöka under julen? Typ USA, Sydafrika, Mexico. Något som har större chans att gå igenom där man kan hitta trevliga business/first.
 

palmen

Moderator
Hmm, finns det något annat resmål du skulle satsa på istället om jag vill försöka under julen? Typ USA, Sydafrika, Mexico. Något som har större chans att gå igenom där man kan hitta trevliga business/first.
Jag räknar inte med att longhaul blir aktuellt före tidigast nästa sommar. USA är stängt för svenskar just nu och ingen vet när det öppnar igen.
Mexico är väl öppet tror jag.

Om jag var du skulle jag hålla mig hemma eller titta på något i Europa. Riskerna att åka långt nu är för stora för mig personligen och kan bli extremt kostsamt.
 

squeezen

Medlem
Intressant dialog idag med Tallinn, de sade att det är benhårt på 90 dagar på Thai flyg.
kunde inte ens boka BKK-SIN t.ex med thai. Dock försöker jag just nu pussla om min rutt hem från från BKK och fråga om jag kan flyga Tokyo eller Taipei.
3 Observationer som kanske nån mer kan ha nytta av:
1. Availability på unites stämde inte alls med SAS. Endast Eco för SAS med United visar minst två platser på TPE-AMS/VIE/LHR.
2. Hon sade att hon hittar hem från tokyo med Swiss, men mellan BKK och HND hittar hon bara first class och jag skulle då behöva betala det priset för hela hemresan. Varför intressant? Jo det var med Thai och resan är 110 dagar ca ut.. Kan man då boka F regionalt tidigare? Ville inte slösa poäng på F hela hemvägen för att åka 747 med Thai men ändå lite skumt. Kan ju även vara klassiskt kundservice-dravel.
3. På min fråga om de kan boka hem via Taipei eller Tokyo ville hon verifiera med Supervisor, ja det var absolut inga problem då det endast var ett stopp Asien... Tidigare (senaste tiden) har det mig veterligen mer handlar om rak väg och ingen backtrack vilket var anledningen hon ville stämma av med supervisor men som sagt, bara fokus på antal stopp. Tillfällighet eller ej ingen aning.


Tyvärr lyckades jag inte hitta nån bra rutt hem så får ev acceptera det ombokningsförslag de lagt och ta en extra dag på stället. Men så fort Thai öppnar så finns det ju förhoppningsvis många möjligheter även om de så bara flyger till 50% av sina destinationer i EU.
Men mest troligt så skiter sig väl hela resan, slutet januari känns sådär lovande just nu.
 

EBD_Hakan

Medlem
Min ANA F till Tokyo blev först ändrad till 787 utan F och sen helt inställd och med tanke på UDs rekommendationer kändes det som lägligt att flytta den iallafall. Tog bara 5 minuter i telefon med Tallin idag så var det fixat, behövde inte ens betala en change fee (antagligen pga att flyget blivit inställt)

Nu har jag iallafall ARN-LHR-HND-LHR-ARN bokat i februari. Sas Plus till LHR och sen ANA F i nya kabinen (tror jag) åt båda hållen.

Hoppas att något land är öppet i Februari så jag kan studsa vidare enligt plan. Tokyo i Februari kan nog vara lite kallt.

ANA flyger ju dagligen HND-SGN så någon vecka i Vietnam skulle jag kunna tänka mig är kul. Någon som har flera tips?

Agenten sa för övrigt att även min voucher som hade en befintlig bokning är förlängd till Mars-21, jag trodde bara det gällde oanvända vouchers. Kan kanske vara bra att veta för de som befintliga bokningar som lutar åt att inte bli av.
 
Min ANA F till Tokyo blev först ändrad till 787 utan F och sen helt inställd och med tanke på UDs rekommendationer kändes det som lägligt att flytta den iallafall. Tog bara 5 minuter i telefon med Tallin idag så var det fixat, behövde inte ens betala en change fee (antagligen pga att flyget blivit inställt)

Nu har jag iallafall ARN-LHR-HND-LHR-ARN bokat i februari. Sas Plus till LHR och sen ANA F i nya kabinen (tror jag) åt båda hållen.

Hoppas att något land är öppet i Februari så jag kan studsa vidare enligt plan. Tokyo i Februari kan nog vara lite kallt.

ANA flyger ju dagligen HND-SGN så någon vecka i Vietnam skulle jag kunna tänka mig är kul. Någon som har flera tips?

Agenten sa för övrigt att även min voucher som hade en befintlig bokning är förlängd till Mars-21, jag trodde bara det gällde oanvända vouchers. Kan kanske vara bra att veta för de som befintliga bokningar som lutar åt att inte bli av.
Jag har också en Japan resa k februari, men vad jag förstår kommer Japan vara stäng för oss minst t.o.m. april 2021?
 
Toppen