Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Morgan

Medlem
"Glädjande nyheter"

I mitt fjärde erbjudande om voucher + 350 kr/extra/biljett för resa avbokad i maj, avgång i juni, har SK(IT) infört en ny funktion:

"Should you wish to not receive any more emails regarding SAS Travel Voucher instead of a money refund - click here"

Förstår att de inte har tid att automatisera utbetalningarna när de utvecklar avancerade prenumerationslistor bara för vouchererbjudanden. Och att de tänker sig att skicka ut samma vouchererbjudande flera gånger säger en del... o_O
 

Kris

Medlem
"Glädjande nyheter"

I mitt fjärde erbjudande om voucher + 350 kr/extra/biljett för resa avbokad i maj, avgång i juni, har SK(IT) infört en ny funktion:



Förstår att de inte har tid att automatisera utbetalningarna när de utvecklar avancerade prenumerationslistor bara för vouchererbjudanden. Och att de tänker sig att skicka ut samma vouchererbjudande flera gånger säger en del... o_O
Äntligen! Den funktionen har jag eftertraktat länge! Det bådar gott för framtiden. Nu tror jag faktiskt att jag kag vågar boka några resor med SAS igen.
 

Erik Ek

Medlem
Min resa skulle ha skett 30/4, såg idag att jag fått in pengarna på kortet 23/9, m.a.o. tog det ganska exakt 5 månader. Fick ingen refund notice per mail, dock.
 

aikelo

Medlem
Igår fick jag tillbaka pengarna för en Star Alliance award till Miami som avbokades 14 Juli.
Bali resan som avbokades 18 mars lyser dock med sin frånvaro.
 

ulagun

Medlem
Men detta kan ju inte stämma, SAS säger ju att de tar allt i ordning.

Undrar då i vilken ordning. Någon här som vet rutinerna?
Väntar fortfarande på återbetalning för resa 17/3. Samtidigt som jag ser att flera fått återbetalning på resor april/maj. Bara att gratulera. Kontaktade gold.se för en tid som lovade påskynda ärendet. Kunde jag lika gärna låtit bli. Ligger och processas i systemet. när jag kollade.
Av vad jag läst så återstår nu endast kronofogden. Alternativt lär väl vårt dödsbo erhålla ersättningen någon gång i framtiden
 

Erik Ek

Medlem
Undrar då i vilken ordning. Någon här som vet rutinerna?
Väntar fortfarande på återbetalning för resa 17/3. Samtidigt som jag ser att flera fått återbetalning på resor april/maj. Bara att gratulera. Kontaktade gold.se för en tid som lovade påskynda ärendet. Kunde jag lika gärna låtit bli. Ligger och processas i systemet. när jag kollade.
Av vad jag läst så återstår nu endast kronofogden. Alternativt lär väl vårt dödsbo erhålla ersättningen någon gång i framtiden

Hej, SAS ordnade automatisk hantering av ärenden uppkomna senare än peaken mars-april, därav ibland omvänd ordning. Se historik i tråden för mer info och mina sarkasmer angående detta.
 

Turisten

Medlem
Som jag skrivit tidigare så fick jag för någon vecka sedan min återbetalning. Idag fick jag mail med erbjudande om 350 kr extra om jag utnyttjade erbjudandet med voucher på min bokning "xx xxx xx". De har nog inte helt länkade system :)
 

intuition

Medlem
Är det någon som nu har fått återbetalning till ett SAS amex (dvs inte gjort chargeback utan SAS-initierad återbetalning)? Jag undrar om Amex då har skapat minus-poster för redan krediterade EB-poäng, som jag antar att en normal retur skulle göra.

Själv har jag nämligen dels tömt mitt EB konto, dels ingen omsättning på Amex, så det finns alltså inget saldo av EB-poäng någonstans att ta tillbaka ifrån. Så om Amex skapar minusposter för er andra ska det bli lite intressant hur de gör hos mig om/när de lyckas återbetala mina biljetter.
 
Toppen