Senaste nytt

Niclas.J

Medlem
@Niclas.J Nu är vi lite väl OT men den enda skillnaden är väl dörrsidor mittkonsol samt växelspak? Stereo och infotainmentsystem är väl densamma som övriga modeller. Att få en fullutrustad XC40 är mer premium i mitt tycke än en spartanskt utrustad V60. Men smaken är som baken, delad ;)

Ja, dags att avsluta detta OT-spår, så jag nöjer mig med att stå fast vid att en V60, i mitt tycke, är mer premium än en jämförbart utrustad XC40 (att jämföra fullutrustad vs. spartanskt utrustad tycker jag blir lite skevt). Stereoanläggningarna är inte samma i de två modellerna, även om varumärket H/K används för mellan- respektive toppnivå i båda (Bowers & Wilkins erbjuds bara till 60/90-serien).

För att återgå till tråden så fick jag nyligen en mediokert utrustad BMW 320i G20 som hyrbil (Sixt), och då jag själv kör 330d G21, så kan jag konstatera att det är ganska fascinerade hur mycket rätt utrustning och en sexcylindrig motor gör för helhetsupplevelsen av en bil.
 
Kontor: Avis Stockholm C
Bokat via: Avis.se
Bokade: Grupp D: TOYOTA COROLLA eller liknande
Gratis uppgradering: Ja, till grupp F
Fick: Hyundai IONIQ
Status: Avis Preferred
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 745 kr
Kommentar: Bränslesnål och tyst: JA, körglädje: NEJ, obefintlig.
 

Gargamel

Medlem
Kontor: Avis Umeå
Bokat via: Avis.se
Bokade: Grupp A: Fiat 500 eller liknande
Gratis uppgradering: Ja, till grupp C
Fick: Toyota Corolla Active Man
Status: Avis President's Club
Hyresperiod: 3 dagar

Inte roligaste uppgraderingen jag har fått men det blev iaf ingen Fiat :D Ny hyra på fredag så vi får se om jag har gjort en dålig gamble på uppgradering eller om de fortsätter med 100% uppgraderingar.
 

obs

Medlem
Kontor: Avis Aarhus flygplats/AAR
Bokat via: Avis-SAS Eurobonus portalen
Bokade: Grupp I: Mercedes A-klass eller liknande
Gratis uppgradering: Ja, till grupp H
Fick: Mercedes E220d
Status: Avis Preferred Plus
Hyresperiod: 4 dagar
Pris: 2200 SEK
Kommentar: Inte den dåligaste uppgradering för min färd runt i Jylland och på Fyn :) Mig veterligen är det den bästa kategori av personbilar hos Avis Danmark och med 10.000 Eurobonus poäng ovan på detta kändes det som en vettig deal.

IMG_20200904_191155.jpg
 

Jeff_G

Medlem
Ja, jag håller med.. Jag brukar i princip alltid få V60 när jag hyr v40 där
Då måste jag haft otur. Har inte blivit uppgraderad från V40 på någon av mina senaste hyror hos Hertz Bromma trots Five Star och senare President. Dessutom var den senaste bilen smutsig både in- och utvändigt:( Obemannat också så blev till att ta bilen och köra iväg ändå.
 
Toppen