Senaste nytt

Holländska Amex Platinum och dess fördelar

igelkotten

Medlem
Min voucher gick ut igår tyvärr - satt med ångest vid datorn men kunde för allt i världen inte komma på vad jag skulle boka för 500 euro. ”Tyvärr” har BA rea så en business tur o retur till Sverige gick på bara 150 euro.

på bol.com tidigare i år köpte jag en JBL bluetoothhögtalare, sodastream, Philips rakapparat och en hårtång (eller vad det nu heter) till tjejen - allt för totalt 5 euro för mig att betala :)

Nu är det 1 år sen jag skaffade kortet så blir att säga upp det inom kort. Hoppas dock på en till bol-kampanj likt Amex gjort i både Sverige och UK...
 

Mr Planning

Medlem
Sa upp mitt kort i somras då det bara samlade damm, vouchern blev även vaskad då man behövde ha kvar kortet för att utnyttja den.

Blev bra med bol.com shoppingen, och några besök hos Pontus, så denna kampanjen med kortet blev väldigt lyckad trots allt :)
 

Berglund

Medlem
@igelkotten och @Mr Planning
Jo, Amex gillar att påstå att det finns en uppsägningstid. När jag nämnde att jag hade ett annat, ordinarie Amex i Sverige så gick det alldeles utmärkt att säga upp kortet på dagen. Den där så kallade uppsägningstiden har jag aldrig tidigare hört talas om och jag har sagt upp kort förut och aldrig stött på den tidigare. Det känns som ett nytt påhitt från deras sida men som helt klart verkar vara förhandlingsbart och flexibelt! Utan krångel eller vidare knussel tog agenten bort det för mig direkt under samtalet, inga problem alls. Prova igen!
 

MTheC

Medlem
Hej, kan man forfarande avsluta sitt bunq och behålla sitt Amex kort hur blir det med Direct Debit ifrån Amex ?
Inget problem - du bör dock meddela AmEx om att du inte längre kommer betala via Direct Debit då du annars kan få påminnelser och/eller kortet avstängt även om du betalat på annat sätt.
 
Toppen