Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Nahoj

Medlem
Jag tror att du missade det jag fetmarkerat nedan. Av vad jag förstod på intervjuer i SVT igår så handlar det om att lokalbefolkningen i gränssamhällena får åka över, lite som skåningarna och danmark tidigare i år...

"Daglig trafik över landgränsen mellan Finland och Sverige och mellan Finland och Norge mellan de lokala gränssamhällena tillåts fortfarande."

Bra att du tydliggjorde det.
 
Schweiz stänger för Danmark (eller ja, karantän). Hur brukar SAS göra vid sådana här tillfällen? Fortsätter de flyga eller börjar de ställa in? Är ju rimligtvis inte så många som kommer flyga nu.
 

anjak

Medlem
Schweiz stänger för Danmark (eller ja, karantän). Hur brukar SAS göra vid sådana här tillfällen? Fortsätter de flyga eller börjar de ställa in? Är ju rimligtvis inte så många som kommer flyga nu.
När Sverige var på karantänlistan fortsatte i alla fall Swiss att flyga till Arlanda. Det är dessutom till skillnad mot Storbritannien ok att göra max 24 timmar transfer i ett karantänland.
 

Tomas E

Medlem
Schweiz stänger för Danmark (eller ja, karantän). Hur brukar SAS göra vid sådana här tillfällen? Fortsätter de flyga eller börjar de ställa in? Är ju rimligtvis inte så många som kommer flyga nu.
Annat land, men det var bara två veckor sedan karantänen mot Sverige fortfarande gällde för UK, och det gick att resa ARN-LHR med SAS då också!
 

Ricci

Medlem
Annat land, men det var bara två veckor sedan karantänen mot Sverige fortfarande gällde för UK, och det gick att resa ARN-LHR med SAS då också!
Jag funderar lite...
Jag har en bokning 9-10 okt med BA CPH-LHR-CPH och vill gärna resa den helgen även som en MR över dagen den 10 okt.
Om jag läst rätt är det ok att resa CPH-LHR och få karantän men det är ok att resa hem från LHR.
Men funderar på att ringa BA och fråga om de är villiga att ändra min resa till ARN-LHR-CPH 9-10 okt, hur tror ni de kommer stlla sig till det om argumentationen är karantän pga jag reser genom Danmark/CPH till LHR?
 
Toppen