Senaste nytt

Dubbla Eurobonuspoäng med SAS, boka mellan 22/9-21/10 2020

Thornado

Medlem
Fiffigt! :) Om man betalar hela revenue-biljetten med poäng, åker man på straffavgiften på €300 om man avbokar - någon som har koll?

Ja, det är ju en vanlig revenue-biljett som man bokar så det är samma biljettregler som för den som gäller.
Jag gissar dock (men har ingen personlig erfarenhet) att avbokningsavgiften kommer i form av att man helt enkelt inte får tillbaka alla poäng, utan de 300 EUR räknas om till en poängsumma.
 

raphaelmak

Medlem
Just nu får du dubbla EuroBonus-poäng* (din vanliga Baspoängintjäning + lika många Extrapoäng) oavsett resmål

Notera att du inte får dubbla baspoäng i denna kampanj så tyvärr stämmer inte din uträkning.

Då förstå jag inte - "din vanliga Baspoängintjäning + lika många Extrapoäng" är inte ju vad som alltid brukar vara, om vi läser det på ordens egna mening? T.ex. ARN-CPH på C = 1000 baspoäng + "lika många Extrapoäng" dvs 1000 extrapoäng om det vore inte dubbla poäng. Det låter lite "fishy" här. o_O
 

ekf

Medlem
Då förstå jag inte - "din vanliga Baspoängintjäning + lika många Extrapoäng" är inte ju vad som alltid brukar vara, om vi läser det på ordens egna mening? T.ex. ARN-CPH på C = 1000 baspoäng + "lika många Extrapoäng" dvs 1000 extrapoäng om det vore inte dubbla poäng. Det låter lite "fishy" här. o_O
1 baspoäng motsvarar 1 statuspoäng samt 1 extrapoäng i värde. Så med kampanjen får du värde motsvarande 1 statuspoäng och 2 extrapoäng.. även om det egentligen är 1 baspoäng och 1 extrapoäng.
 

Berglund

Medlem
Då förstå jag inte - "din vanliga Baspoängintjäning + lika många Extrapoäng" är inte ju vad som alltid brukar vara, om vi läser det på ordens egna mening? T.ex. ARN-CPH på C = 1000 baspoäng + "lika många Extrapoäng" dvs 1000 extrapoäng om det vore inte dubbla poäng. Det låter lite "fishy" här. o_O
Det är inget fishy alls. Du krånglar till det.
 

Thornado

Medlem

Och i och med denna kampanj så är det denna typ av får som kommer in i hagen:

15c8525d49ab5069196f860c7a55b8f2.jpg
 

ELOS

Medlem
Jag bokade CPH-LHR i april SAS Plus Pro före poängkampanj. Exakt samma boknings klasser idag var 1200 kr dyrare tur och retur per person efter att kampanjen dragit igång. Billigare att behålla ursprunglig bokning och köpa ev. extrapoäng. Lite av de klassiska marknads knalle jarongen " en st för fem - tre st för arton"
 
Toppen