Senaste nytt

Hur får man billigast ett Priority pass?

Reymond

Medlem
Hej, ny här!
Tänkte kolla om det är någon här inne som har koll vad det är för kort som gäller om man är från Finland? Allmänt verkar finska kort vara väldigt dåliga.
 

niksal

Medlem
OP Visa Platinum är snäppet billigare, men inget poängsystem. Vi har inte alls en likadan kreditkortsmarknad som Sverige.
 

Reymond

Medlem
Jag har tittat på både AmEx och OP kort. Op ger ju egentligen ingenting förutom att man får pp och reseförsäkring. Amex har ju ett bonussystem och andra trevligheter som jag kanske inte just nu har så mycket nytta av pga en viss pandemi. Så OP kanske är det för tillfället som passar bäst. Orsaken att jag skulle villa ha pp är för att jag flyger 2-3 t/r resor Åbo-Oslo i månaden med Finnair och det tar ju ett tag att få Guld status på såna sträckor. Tips mottages gärna på hur man kan komma upp sig lite. Kan säga att jag nyss blev Finnar plus medlem så är fortfarande Basic.
 

Highbury

Medlem
Handelsbankens Platini kort är väl inte så tokigt om man är kund där och kan förhandla fram rabatt på årskostnaden. Sist jag kollade upp det så var det ,förutom Priority pass, en bra reseförsäkring, nån sorts poängsystem som var kopplat till någon fond hos shb och en av de lägsta räntorna på krediten bland alla kort på marknaden
 
Toppen