Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

Meazza

Medlem
Så många Plat är vi inte, om än ökande. Däremot lär det vara ett kraftigt ökat antal Golds med nya MC.
Ja, det torde i förlängningen ge fler Platinum också. Första gången jag kvalificerade var det med antal nätter, vilket jag med nöd och näppe fick ihop med en och annan okynnesövernattning. Med MC:t går det betydligt lättare via både övernattningar och poäng.

Har mailat NC och föreslagit rollover-möjlighet (vilket hade kommit väl till pass just nu) men fått ett svalt mottagande. Den nuvarande frysningen av status har tyvärr inte varit till någon hjälp.
 

Berglund

Medlem
Med MC:t går det betydligt lättare via både övernattningar och poäng.
Man kan bli Platinum på olika sätt, genom nätter eller genom poäng. Eftersom det endast är poäng som kvalificerar en för det yttersta målet, Lifetime, är det enbart det jag fokuserat på och nätter blir i princip irrelevant.
 

Meazza

Medlem
Man kan bli Platinum på olika sätt, genom nätter eller genom poäng. Eftersom det endast är poäng som kvalificerar en för det yttersta målet, Lifetime, är det enbart det jag fokuserat på och nätter blir i princip irrelevant.
Samma här. Men för den som faktiskt siktar på antalet övernattningar är ju 36 stycken betydligt lättare att nå än 60.
 
Så många Plat är vi inte, om än ökande. Däremot lär det vara ett kraftigt ökat antal Golds med nya MC.

Jag tror att recognition mest beror på attityden hos GM för det aktuella hotellet. På vissa, mest Clarions känner jag mig genuint väkomnad. Jag har t o m fått en ursäkt när det inte finns lediga sviter. På andra däremot känns det lite snålt och, vad ska jag säga, besvärande, för dem att ge ut förmåner vi har rätt till.

Vid ett tillfälle mottog jag inte mina fördelar korrekt, angav detta efteråt i enkäten, och fick ett personligt brev av GM som tackade för återkoppling, en ursäkt, skäl till detta (ny personal i front desk) samt bättring nästa gång. Jag bokade då detta hotell igen någon månad senare och fick allt och mer därtill!

Vad jag återigen vill komma fram till är att som i alla verksamheter finns det både bra och dålig ledning. Genom infon på B.C och av kollegor/vänner kan vi göra bättre val och undvika de sämre. Alternativt boka dem via tredjepart vilket jag gjorde konstant en period då programmet gjorde “enhancements”. Jag struntade i att försvara mitt dåvarande Gold.

När jag bodde på Clarion Collection Hotel Grand Sundsvall sist fick jag informationen att dom generellt har ca 10 platinum per natt på vardagarna (hotellet har 122 rum). Vet inte om det är normal fördelning på andra hotell, men tror att det ändå är ganska många sittandes på ett platinum.
 

M.K

Medlem
@BingoBerra @Meazza Givetvis är vi fler än förr. Detta gäller alla program med kreditkort där t ex EBD och NC Plat är de nya Guldkorten och våra gamla Guld som var riktigt fina förr har degraderats till nya silver+.

I vår entusiastbubbla är det dock lätt att tro att det är betydligt vanligare än det faktiska utfallet. Jag tror fortsatt inte att NCC plat är mer än enstaka procent av antalet medlemmar, men givetvis lite mer en vardag på ett hotell för affärsresande. Jämför med antalet statuspax hos SAS på huvudstadstriangeln i peak.

Just kreditkortet fick mig att satsa vidare mot Plat för att behålla mina gamla förmåner med lite extra på köpet. Jag är, ska sägas, fortsatt väldigt nöjd med denna toppstatus. :)
 
Last edited:

Doctor-X

Medlem
B23F02E9-C255-45B4-910B-39C1C39FD5F2.jpeg

Efter 1 år och 1månad sedan jag bytte från Scandic till Nordic Choice är jag Platinum för första gången. Hade inte varit möjligt utan alla tips här på BC om olika kampanjer och tips och tricks. Tack :)
 

M.K

Medlem
Grattis @Doctor-X Bra jobbat!

Alltid en speciell härlig känsla efter att ha jobbat in en toppstatus. Bara fortsätt kör på för Lifetime nu!

Jag har aldrig sett ett bättre läge än i år för seriöst poängsamlande hos NCC. Jag är också redan klar med 100k trots något färre nätter än vanligt hittills denna period. Jag gillar verkligen deras generositet och kreativitet i dessa tider. :)
 

Doctor-X

Medlem
Grattis @Doctor-X Bra jobbat!

Alltid en speciell härlig känsla efter att ha jobbat in en toppstatus. Bara fortsätt kör på för Lifetime nu!

Jag har aldrig sett ett bättre läge än i år för seriöst poängsamlande hos NCC. Jag är också redan klar med 100k trots något färre nätter än vanligt hittills denna period. Jag gillar verkligen deras generositet och kreativitet i dessa tider. :)

Tack :)

Ja, nästa steg är definitivt Lifetime. När oktober är slut borde jag vara drygt halvvägs till Gold lifetime om jag räknat rätt. Kändes overkligt när jag började för dryga ett år sedan. Men känns verkligen inom räckhåll nu, även om denna intjäning av poäng med fina kampanjer sannolikt inte kommer hålla i sig.

Verkligen, NCC har tryckt ut bra kampanjer hela sommaren och hösten. Oktober måste ändå gått till historien om man lyckades pricka rätt:
- X3 poäng
- Dubbla poäng på NCC Mastercard
- The nigit hunt kampanjen
 
Last edited:

M.K

Medlem
@Doctor-X ja helt galet och du prickade perfekt!

Bara några nätter i oktober för mig, men min bästa natt lyckades jag faktiskt få över 7x i poängintjäning förutsatt lyckat femtal på Night Hunt. Det är galen intjäning det och nytt personbästa oavsett kedja.
 
Last edited:
Toppen