Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

apknug

Medlem
Om SAS inte dyker upp till sin rättegång så är det ganska meningslöst att skicka de till ARN för de lär inte följa besluten ändå. Betalningsföreläggande och avvakta svaret och sedan ta det därifrån.
Det vore nåt det, om SAS slutar följa allmänna reklamationsnämnden och hamnar högst upp på svarta listan.

Att de inte kommer på sina egna rättegångar och inte bestrider tredskodommar är däremot mumma, då lagakraftvunnen dom är en executions titel som man kan begära verkställighet av hos kronofogdemyndigheten. (Utmätning)
 

cantona

Medlem
Det vore nåt det, om SAS slutar följa allmänna reklamationsnämnden och hamnar högst upp på svarta listan.

Att de inte kommer på sina egna rättegångar och inte bestrider tredskodommar är däremot mumma, då lagakraftvunnen dom är en executions titel som man kan begära verkställighet av hos kronofogdemyndigheten. (Utmätning)

Andra flygbolag gör det så vad skulle vara nytt?
 

mha321

Medlem
Fullständigt orelaterat till gårdagens bolagsstämma såklart, men igår/idag gick återbetalningen för samtliga mina återstående SAS-biljetter från mars/april igenom. (Mail från diamond-supporten igår, syntex på Amex idag, ingen refund-notice).

(Men om man ska vara helt ärlig så fick jag faktiskt notifieringen från diamond-supporten innan bolagsstämman igår.... Men det är inte utan att man blir lite konspiratorisk..)
 

Erik Ek

Medlem
Jag har från början utgått från att återbetalningarna till resenärer är en kran SAS skruvar av och på efter att deras övriga åtaganden är uppfyllda och utifrån deras kassaflödesprognos.
 
Toppen