Senaste nytt

SAS Eurobonus Guld

Wayne

Medlem
Jag betalar nu för både amex elite samt mastercard premium. Som det ser ut vet man ju inte när man flyger igen och funderar på att ta bort iaf amex elite vilket är det klart dyraste av de två och gå ner till den enklare amex classic istället. Kanske även ta bort mastercard premium och ta upp detta igen när världen börja normaliseras igen.

Finns något att tänka på när det gäller detta om jag skulle sluta med ovanstående två kort och endast ha amex classic nu. Kan jag sedan om t.ex. 6 månader teckna dessa två kort igen få tillbaka alla fördelar med att få 20 000 baspoäng på amex elite kortet? Misstänker att det borde vissa begränsningar, annars kan man ju teckna amex elite en månad för att få 20 000 p och sen ta bort det. :) Jag betalar månadsavgift varje månad på amex elite.
 

Frisk78

Medlem
Det är 6 månader innan du kan skaffa ett Amex och få extrapoäng för det. En del har fått det tidigare, men normalt så ska du inte få det förens 6 månader passerat. Extra statuspoäng från Elite får du enbart en gång.
 

Johans00

Medlem
Det är 6 månader innan du kan skaffa ett Amex och få extrapoäng för det. En del har fått det tidigare, men normalt så ska du inte få det förens 6 månader passerat. Extra statuspoäng från Elite får du enbart en gång.
Sex månaders regeln gäller per kortprodukt, har du ett Elite kan du bli värvad till ett Classic och få poäng för det förutsatt att du inte har haft ett Classic de senaste sex månaderna. Funkade för mig nyligen med 18 000 poäng kampanjen för Classic.
 

Frisk78

Medlem
Sex månaders regeln gäller per kortprodukt, har du ett Elite kan du bli värvad till ett Classic och få poäng för det förutsatt att du inte har haft ett Classic de senaste sex månaderna. Funkade för mig nyligen med 18 000 poäng kampanjen för Classic.

Ja exakt så, ursäkta min otydlighet, jag tänkte inte riktigt klart där då jag läste att det var ett Seb-kort och inte två Amex.
 
Last edited:

Wayne

Medlem
Det är 6 månader innan du kan skaffa ett Amex och få extrapoäng för det. En del har fått det tidigare, men normalt så ska du inte få det förens 6 månader passerat. Extra statuspoäng från Elite får du enbart en gång.

Ok, men jag har exp date på sas 31 mars. Redan fått mina poäng för detta år, men kommer ändå inte spela någon roll då jag inte ska resa till usa i jobbet innan mars i år som jag normalt gör. Så antingen missar jag guld oavsett, eller så kommer sas förlänga min guldperiod. Kortet kommer ju inte spela någon roll där. Sedan om saker lite mer normala igen kan jag ju beställa ett elite kort igen nästa sommar och hinna få mina 20 K poäng innan 31 mars.
 
Toppen