Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

011430121

Medlem
Jag skall på en jobbresa till Göteborg nästa vecka, en av mina kollegor blev chockad idag när jag bokade med SJ och X2000
Ville inte förlora ansikte och förklara hur besviken jag är på ”mitt SAS” som jag har försvarat och talat gott om under alla år, lögnen blev att jag läst på BC att det finns någon vagn som har nya inredningen och hoppas få den vagnen.
Chansen är större att jag skall vinna 5 miljoner på Triss än får åka med en ny inredning på X2000 vet ju ni.
 

Tobbe.O

Medlem
Jag förstår att man blir besviken. Men nu känns det som att man ändå tar ett större omtag för november och december för att skapa mera framförhållning och för att undvika för många "sena" inställningar. Många bokar idag nära avgång, vilket säkert kommer att fortsätta tills situationen lugnar sig och ett vaccin finns, därav kommer färre drabbas av B737-700 fenomenet framöver.

Tror att tanke varit att efterfrågan skulle varit större än den blivit.
 

011430121

Medlem
Fick ett mail om att resan GDN-OSL-ARN var inställd och ringde SAS fick tala med en trevlig ung kvinnlig handläggare och vips så var jag ombokad visa CPH, det bad jag SAS göra för 2 veckor sedan men det gick inte för flygningen var inte inställd, men det vist jag att den skulle bli!
 

GOTBound

Medlem
Jag har två bokningar som är drabbade, vilket jag skrivit om i andra trådar;
Oktober;
GOT-ARN-COH-WAW-CPH-GOT där två legs i dagsläget är B737-300.

December;
GOT-ARN-GOT där ett leg i dagsläget är B737-700

Båda resorna är i Plus bokade under senaste Friends & Family kampanjen.

Nu vill jag inte ta till brösttoner eller kvällstidnings-formuleringar men att SAS systematisk och med uppsåt fortsätter köra denna ”scam” är det som mest förvånar mig.

[Edit] Till Stockholm kan vi alltid ta bilen men Warzava är lite långt att köra för en weekend.
[Edit 2] B737-700 legsen i WAW resan är säljstoppade sedan förra helgen.

*Pling*
Important information about your SAS booking ######

Nu är ett B737-700 leg på GOT-WAW-GOT [ARN-CPH] ändrat till en avgång med A320neo.

Är SAS inne och läser tråden och agerar proaktivt?
Nu är det ”bara” CPH-GOT kvar med B737-700, något knivigare då det inte finns alternativ som passar med WAW-CPH.

Jag som inte är van SAS resenär [eller *A för den delen], ombokning till LH, är det aktuellt då de har flighter WAW-[connection i Tyskland]-GOT?

Som sagt ”intressant” att det händer just nu precis idag.
 

mha321

Medlem
*Pling*
Important information about your SAS booking ######

Nu är ett B737-700 leg på GOT-WAW-GOT [ARN-CPH] ändrat till en avgång med A320neo.
Var får du den plingen? :) Går det på något sätt att lura SAS app eller website till att skicka sådana notifieringar, eller är det via tredje part typ expertflyer?
 

GOTBound

Medlem
Var får du den plingen? :) Går det på något sätt att lura SAS app eller website till att skicka sådana notifieringar, eller är det via tredje part typ expertflyer?

SAS appen [iOS 14], SMS samt ett mail.
Gällande appen så är det inställningen ”Tillåt skicka notiser”.

CCF0A157-7F55-4327-994A-8A6456B1CEE7.jpeg
 

MTheC

Medlem
Noterade också nu att SAS öppnat upp för försäljning igen på mina flighter, är dock fortsatt 737-700 (med blockade mittsäten). De flighter som är med 737-700 går inte att boka som bonusflighter så man vill nog mest få in pengar för cash flow.

Trist beteende då jag inte vågar boka mer med SAS nu, skulle annars tro att de vill ha resenärer. Kanske inte är så att de andra bolagen är perfekta men har haft enklare att få till ändringar ned Finnair och LH-gruppen (även om LH ändrat sjukt mycket). TAP är dock sämre, de ändrar hela tiden och vägrar ombokning även när det finns flighter tillgängliga.
 
Det vore bra om SAS kunde erbjuda fri ombokning på alla bokade resor, som KLM gör till mars nästa år. Då skulle det ju inte vara nått problem för oss att ringa och boka om.
 
*Pling*
Important information about your SAS booking ######

Nu är ett B737-700 leg på GOT-WAW-GOT [ARN-CPH] ändrat till en avgång med A320neo.

Är SAS inne och läser tråden och agerar proaktivt?
Nu är det ”bara” CPH-GOT kvar med B737-700, något knivigare då det inte finns alternativ som passar med WAW-CPH.

Jag som inte är van SAS resenär [eller *A för den delen], ombokning till LH, är det aktuellt då de har flighter WAW-[connection i Tyskland]-GOT?

Som sagt ”intressant” att det händer just nu precis idag.
Haha helt otroligt! Kollade min bokning nu efter inlägget jag skrev nyss och då är det ändrat från 737-700 till A320neo igen. Så va det inte före lunch. Frågan är nu om dom bara har sett att vi har fattat hur vi föranar om att flyget kommer ställas in, och sen ställs det in ändå. Eller om dom faktiskt kommer genomföra flygningen...

Edit: händer mycket samtidigt nu! 2 min senare så blir flygningen INSTÄLLD! Fick sms. Väldigt märkligt.
 
Toppen