Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Christian_W

Medlem
Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 15-16 augusti
Bokat: Queen room
Uppgradering: King Executive Room with View
Status: HHG
Uppgraderad dagen före incheck + att vi fick vouchers till baren och snacksbricka.

PS. Frukosten var åter öppen med "slott tider".
 

Glenn E

Medlem
Hotell: Hilton Sanya Yalong Bay Resort & Spa
Datum: 4-6 September
Bokat: King Premium Ocean View Room
Uppgradering: King Premium Ocean View Suite

Stor svit. Fin strand. Lite slitet men ändå ok. Yalong Bay området är lite dyrare än inne i Sanya och det tar drygt 30 minuter dit. Har ansökt om statusmatch till Marriott Bonvoy Platinum med mitt Accor Diamantkort. Nästa gång här ska jag bo på JW Marriott Sanya som ligger bra till och är billigare och nästan nytt. Faktiskt riktigt bra nattliv i Sanya om man vet vart man ska gå.
image.jpg
 

Tonton

Medlem
Hotell: DoubleTree Heathrow
Stad: London, UK
Datum: 15-16 september 2020
Bokat: Queen Guest Room
Uppgradering: N/A
Antal nätter: 1
Status: HHD

Coronauppdatering:
Frukost - värdelös
Restaurang - stängd
Gym - stängd

Dock svårt att klaga på att jag fick ett ordentligt hotellrum när det kostade 48,02 GBP.

Hotell: Hilton Bankside
Stad: London, UK
Datum: 16-18 september 2020
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: One Bedroom Suite
Antal nätter: 2
Status: HHD

Coronauppdatering:
Frukost - nästan lika bra som vanligt! Lite sämre blandning av bröd är det enda att anmärka på.
Restaurang - Oxbo är stängd, men man kan äta mat i bardelen (som jag brukar göra ändå)
Gym - Öppet. Man måste boka 45 min-slot.
Pool - Öppet. Man måste boka 45 min-slot
Spa - Stängt.
Lounge - Stängt. Istället får man drinkvouchers samt en bentolåda med snacks varje kväll. Snyggt fixat.

Hotellet bjuder även på prosecco vid incheckning - vilket är en trevlig gest! Jag har personligen aldrig sett Bankside billigare än nu. 35k poäng per natt alternativt 114,4 GBP per natt. Jag var, som nästan alltid, supernöjd med min vistelse. James, GM på hotellet, hörde personligen av sig när hade anlänt och satte sig ner i cirka 45 min och tjatade lite på vad som har har hänt sedan jag sist var här (9 månader redan!). James brinner verkligen för att Bankside ska fortsätta hålla bra kvalitet trots krisen som är just nu.

Edit: Ska tilläggas att jag fick tidig incheckning i onsdags, klockan 10, samt att jag igår fick sen utcheckning fram till 15:30.
 
Last edited:

Sir Lemon

Medlem
Hotell: DoubleTree Heathrow
Stad: London, UK
Datum: 15-16 september 2020
Bokat: Queen Guest Room
Uppgradering: N/A
Antal nätter: 1
Status: HHD

Coronauppdatering:
Frukost - värdelös
Restaurang - stängd
Gym - stängd

Dock svårt att klaga på att jag fick ett ordentligt hotellrum när det kostade 48,02 GBP.

Hotell: Hilton Bankside
Stad: London, UK
Datum: 16-18 september 2020
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: One Bedroom Suite
Antal nätter: 2
Status: HHD

Coronauppdatering:
Frukost - nästan lika bra som vanligt! Lite sämre blandning av bröd är det enda att anmärka på.
Restaurang - Oxbo är stängd, men man kan äta mat i bardelen (som jag brukar göra ändå)
Gym - Öppet. Man måste boka 45 min-slot.
Pool - Öppet. Man måste boka 45 min-slot
Spa - Stängt.
Lounge - Stängt. Istället får man drinkvouchers samt en bentolåda med snacks varje kväll. Snyggt fixat.

Hotellet bjuder även på prosecco vid incheckning - vilket är en trevlig gest! Jag har personligen aldrig sett Bankside billigare än nu. 35k poäng per natt alternativt 114,4 GBP per natt. Jag var, som nästan alltid, supernöjd med min vistelse. James, GM på hotellet, hörde personligen av sig när hade anlänt och satte sig ner i cirka 45 min och tjatade lite på vad som har har hänt sedan jag sist var här (9 månader redan!). James brinner verkligen för att Bankside ska fortsätta hålla bra kvalitet trots krisen som är just nu.
Är det det hotell du rekommenderar för en utvidgad njutarhelg i London i oktober då jag och kärestan har en poängresa dit (givet att inte Covidläget med potentiella ytterligare restriktioner förvärras) ? :)
 

Senator

Moderator
@Tonton Hilton Bankside är bra. Varit under £100 per natt två gånger för min del. Tyvärr ligger hotellet lite off för min användning, men riktigt bra under Hilton varumärket.


Hotell: Hilton Sorrento Palace
Stad: Sorrento, Italien
Datum: 12-17, 17-19 september 2020
Bokat: King Hill View
Uppgradering: Triple Executive King x 2
Antal nätter: 2 rum x 5 nätter Points, 2 rum x 2 nätter cash
Status: HHD

Hotellet har varit helt stängt rätt så länge. Öppnade först 1:e juli. ”Allt” är annorlunda, mycket är stängt.

Frukost: serveras à la carte vid poolen. Lite stökigt men sen fick vi ordning på upplägget
Lounge: öppet från 10.00. Vitt/rött samt Prosecco hela dagen. Öl men ingen sprit kommer fram 18.00
Gym: boka tid

”Sämsta” uppgraderingen på fem vistelser över fem år. Men stora avdelningar av hotellet stängt. Allt i allt med förutsättningarna som finns riktigt bra upplevelse. Vi åker hem nu om 2 timmar.
 
Toppen