Senaste nytt

Ombokning Lufthansa-Group COVID-19

Buffy

Medlem
Jag vill inte ta det nya datumet som LH ombokat till.
Resan kommer inte bli av 2020, ska jag ändå välja ”I will use my ticket later” eller ska jag ringa dem?
image.jpg
 

Glenn E

Medlem
Jag har en cancellerad bokning , returen på en Lufthansa förstaklass resa från Oslo till Shanghai. Ditresan skedde fjärde januari. Bokningsklass A ombokning inte tillåten från början. Returen 23 april blev inställd.
Ringde för att kolla om bokningsklass A fanns tillgänglig. Jag fick till svar att eftersom mitt flyg blev avbokat mot min vilja behöver det inte finnas bokningsklass A tillgänglig utan det räcker att det finns ett ledigt förstaklass säte tillgängligt och att återresa och bokning måste ske senast ett år efter avresan dvs 4 januari 2021. Det känns bra att nu ha en fullt flexibel första klass biljett för hemresan när den nu kan bli möjlig för just nu kommer man ju inte tillbaka in i Kina.
 

Mr Planning

Medlem
Börjar undra om Lufthansa har börjat med Oktoberfest redan!

Har en bokning till Skopje, och har fått ett förslag på en ny rutt som innebär att mitt flyg hem till Stockholm via Wien går innan flyget från Skopje till Wien sker...
 
  • Gilla
Reactions: srg

palmen

Moderator
Kom tips i annan tråd om att man kunde göra sina ombokningar via Lufthansa chatbot (messenger) där man kan be att få prata med en agent.
Jäklar vad smidigt det var, efter att ha begärt "talk to agent" så fick jag inom någon minut prata med xyz. Ca 15 minuter senare var jag och min bror (olika bokningsnummer) ombokade till exakt de flighter vi ville ha istället, trots att ena flighten är operated by SAS och med Lufthansa-nummer. Måste säga att det var världsklass på detta, inget ringande och stå i telefonkö.
 

palmen

Moderator
Bokade även om min andra resa som påverkades av inställda flighter.
Frågade om det var möjligt att de bokade om mig till direktflighten med SAS istället (inget codeshare) och det gick bra efter att de insett att jag ade inställda flighter i min bokning.

Mycket nöjd att spara ömkring 4h restid på en kort resa i Europa och kunna flyga direkt med SAS istället.

Femstjärnig service från Lufthansa vad det gäller dessa ombokningar.
Säger man bara vad man vill ha för flighter verkar de kunna boka om till dessa så länge det är rimligt.
 

Panda

Medlem
Hej!

Hade en Bokning som ursprungligen såg ut:

2/10 20:25 ARN - 22:50 ZRH LX1255

Denna flight har Swiss har valt att ställa in och de har bokat om mig på:

2/10 08:25 ARN - 10:55 ZRH LX1249

Då deras förslag krockar med min arbetstid så har jag tyvärr ingen möjlighet att nyttja denna jag först kan flyga från 17:00.

Jag hittade följande alternativ som skulle kunna funka:

ARN 17:00 - FRA 19:10 SAS673
FRA 20:40 - ZRH 21:40 LH5778

Någon som hittar något annat alternativt med Star Alliance? Ju senare avgång på fredagen desto bättre för mig.

Om jag vill få till denna ombokning, ska jag kontakta swiss (köpte biljetten på swiss.com)? Eller kan jag kontakta SAS då jag är EBS?:D Kan tillägga att biljetten är köpt på ett Amex Premium.
 

Franco

Medlem
Du skulle kunna flyga 18:05 via Göteborg, med ankomst 22:10 i Zurich. Det är SAS första sträckan och sedan Swiss från GOT kl. 20.05. Om Swiss godkänner denna rutt. Du måste kontakts Swiss, SAS kan inte boka om dig. Eller i första hand Amex antar jag...
 

Panda

Medlem
Du skulle kunna flyga 18:05 via Göteborg, med ankomst 22:10 i Zurich. Det är SAS första sträckan och sedan Swiss från GOT kl. 20.05. Om Swiss godkänner denna rutt. Du måste kontakts Swiss, SAS kan inte boka om dig. Eller i första hand Amex antar jag...
Tack för info!

Ringe precis Swiss och frågade om möjligheten till routen via Göteborg men fick tyvärr kalla handen och hon sa att hon endast kunde boka inom Lufthansa Group. Så det slutgiltiga alternativet jag fick men som inte är idealt för mig blev. Tror ej det gick att få en senare tid med ankomst samma dag med Lufthansa Group.

2/10 16:35 Stockholm - 18:40 Frankfurt LH807
2/10 20:40 Frankfurt - 21:40 Zurich LX1077
 
Toppen