Senaste nytt

Singapore Airlines och Corona

Inga tecken på att starta upp SQ-linjen till Stockholm via Moskva igen? Den blir ju bra livlina till Sydostasien efter att SAS först flyttat och sen lagt ner HKG.

Edit: bokningsbar från 1 dec, men stämmer detta?
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Inga tecken på att starta upp SQ-linjen till Stockholm via Moskva igen? Den blir ju bra livlina till Sydostasien efter att SAS först flyttat och sen lagt ner HKG.

Edit: bokningsbar från 1 dec, men stämmer detta?

Det stämmer, tills dessa att de ändrar och flyttar öppningen till Mars eller Aug 2021. Räkna med att bara för att en viss resa är bokningsbar idag så är det oberäknelig sannolikhet att flyget faktiskt kommer gå.
 
Singapore Airlines är som vanligt före sin tid i nästan allt de gör. Riktigt starkt att först förlänga allas status men nu går de ett steg längre och året statusen går ut så får man 50% av milen som behövs för att nå sin status: Membership Renewal, Elite Gold Rewards and KrisFlyer Miles Extension

Kanske blir en trend i branschen?
Singapore.png
 

palmen

Moderator

Ormen

Medlem
Hade en bokning m Singapore Airlines till Nya Zealand i jan/feb (CPH-AMS-SIN-WLG-AKL;WLG-SIN-LHR-CPH). Fick i morse SMS med info om att SIN-WLG är inställd. Läste sedan mail från bolaget där det stod följande:
We regret to inform you that SQ247, scheduled to depart from Singapore to Wellington, has been cancelled. In addition, all Singapore Airlines and SilkAir operated flight sectors have been removed from your travel itinerary.

Gick in på bokningen och visar sig mycket riktigt att alla SQ-flights har blivit avbokade, trots att övriga flygningar fortsatt är planerade att avgå. Drastiska åtgärder.

Ska ringa Tallinn i morgon och höra om de hört något ytterligare kring awards med Singapore Airlines.
 

ACervin

Medlem
Det tog 5 månader (som Singapore Airlines sa från början) men nu är poängen och bokningsavgiften tillbaka för den inställda CPH-BNE i mars. Hade nästan räknat bort det som en förlust och hade ställt in mig på att vara lite sur på SQ. Men de sköter sig bra som vanligt även om det tog tid och guld förlängt med ett år. Fortsätter att heja på SQ ett tag till.
 
Hade en bokning m Singapore Airlines till Nya Zealand i jan/feb (CPH-AMS-SIN-WLG-AKL;WLG-SIN-LHR-CPH). Fick i morse SMS med info om att SIN-WLG är inställd. Läste sedan mail från bolaget där det stod följande:


Gick in på bokningen och visar sig mycket riktigt att alla SQ-flights har blivit avbokade, trots att övriga flygningar fortsatt är planerade att avgå. Drastiska åtgärder.

Ska ringa Tallinn i morgon och höra om de hört något ytterligare kring awards med Singapore Airlines.

Har en resa i samma period och fick också inställda flighter, men dom övriga ligger kvar. Tacksam för den info du får av tallin!
 

ZZZebra

Medlem
Jag har en resa med SQ i december, AMS-SIN-DPS. Den är inte inställd.

Med sample size på bara två resor så känns det som de rullar avbokningarna framåt 8-10 veckor i förväg och att de börjar med utresan och senare hemresan.
- Hade resa i november, fick besked om att utresan var cancellerad, någon vecka senare även hemresan
- Resa i början av december (award), först utresa och sedan besked om benen från/till SIN + hemresa. Cancellering kom i måndags.

Den ena resan var via AMS och den andra via FRA där de ju faktiskt verkar flyga. Men eftersom jag inte har så stor lust att åka så är jag nöjd med refund (som jag dock ännu inte fått). Går jag in på bokningarna så ligger bara anslutningsflygen kvar (som är med SAS resp LH).
 
Toppen