Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

pedantic

Medlem
Hur som helst, mina presentkort från Netonnet funkade i morse. Gjorde ett köp värde 8000 och betalade 7600 (5% rabatt via benify), registrerade i onlineshoppingportalen 10kr/100kr samt att betalningen gick med Amex. Kul att det funkar, men alltid lite nervöst att köpa presentkort :)
Tänkte försöka mig på samma upplägg nu när det kommer nya Apple prylar. :D

@gneken Hur fick du till betalning med Amex på Netonnet?
 

A87

Medlem
Någon som testat dessa? Köper man först presentkortet för att sedan växla in till exempelvis presentkort hos Elgiganten?
Jag har aldrig testat. Körde på card of joy senast jag handlade på netonnet. Hade jag vetat om zupergift så hade jag definitivt kört på det!

Jag förstår det som att man först köper ett presentkort på zupergift. Sedan "växlar" du in ditt presentkort på zupergift hos valfri samarbetspartner.
 

M.K

Medlem
Restaurang Ramblas vid Mariatorget tar inte Amex. Tyvärr såg jag inte det förrän jag skulle betala hela sällskapets middag. Ovanligt för en riktigt bra (tapas) restaurang mitt på Södermalm.

Servitören beklagade så mycket och visste inte varför, fler än mig som hade ifrågasatt detta.
 

Tonton

Medlem
Restaurang Ramblas vid Mariatorget tar inte Amex. Tyvärr såg jag inte det förrän jag skulle betala hela sällskapets middag. Ovanligt för en riktigt bra (tapas) restaurang mitt på Södermalm.

Servitören beklagade så mycket och visste inte varför, fler än mig som hade ifrågasatt detta.

Dags att fly söder för gott nu? Finns tapashak på andra (bättre) öar i Stockholm som tar Amex ;)
 
Toppen