Senaste nytt

Efterlängtad uppgradering i Addis Abeba

H

Holmion

Guest
Ethiopian Airlines har ett fotfäste i Skandinavien med sina flygningar från Oslo via Stockholm till Addis Abeba, och vidare till andra destinationer. Bole International Airport har länge varit redo för en uppgradering, och nu är äntligen en ny terminal på plats. Resenärer kan njuta av en smidigare resa och ett bättre erbjudande på flygplatsen. Den…
 

NyfikenGrau

Medlem
Ont om goda nyheter just nu men denna ska jag absolut prova när det blir fritt fram för resor till afrikanska länder, ET har ju väldigt bra täckning i Afrika (bäst av alla?) och terminalen låter på beskrivningen som att den kommer bli den överlägset bästa i Afrika. Kanske inte säger så mycket men bättre än JNB alltså.
 

Frisk78

Medlem
Det var på tiden! Bole är ju ordentligt sliten och känns väldigt nergången, åtminstonde när jag mellanlandade där 2018.
Hoppas att det blir ett bra slutresultat!
 

Dryden

Medlem
Verkligen en bedrövlig upplevelse när jag hade några timmar där på väg till ZNZ 2015. Kanske ska överväga Ethiopian igen då nu när det förhoppningsvis blir Kilimanjaro i sommar! Kul nyhet! :)
 

Johanna

Medlem
Jag mellanlandade där för några veckor sedan. Jag gillar att flygplatsen andas Etiopien och inte ser ut som alla andra flygplatser där man kan vara i vilket land som helst. Loungen är flyttad och fräsch. Bra med sittplatser och bra frukost som serverades när jag var där.

Det var också enklare procedure än tidigare. Säkerhetskontroll efter landning på nedre våningen. Slapp då den när man skulle till nästa gate vilket var ett stressmoment tidigare tycker jag. Ofta så mycket folk. Nu var det Coronatider vilket gjorde att det var betydligt mindre folk. Så allt var lugnt och ingen trängsel eller stress.
 

Johanna

Medlem
Tack för fin rapport! Är det smidigt att ta sig till loungen vid transit eller måste man leta sig fram?
Det var väldigt enkelt men jag gick först till där loungen var tidigare så fick gå en omväg. Skyltningen är inte helt solklar men när man vet var den är så hittar man. Men jag frågade och då gick det bra
 
Toppen