Senaste nytt

Corona-pandemin: länder med restriktioner för svenska medborgare vid inresa

GOTBound

Medlem
Min största reservation för mer än överdagen-resa [MR] är en ny lockdown i UK, som jag uppfattat situationen så införs mer restriktioner i UK as we speak?
 

Sir Lemon

Medlem
Har rabattvouchers gm covivium club sedan tidigare på Crown Plaza i London men om ngn har ett lyxigt hotell med bra Covidpriser i mitten av oktober att tipsa om vill jag gärna veta.
 

Autonom

Medlem
Förlåt för om svaret på min fråga redan finns någonstans i denna tråd eller någon annan, men vet någon hur det ser ut för oss svenskar att resa in och igenom Turkiet i dagsläget?
Har resa till Abuja, Nigeria bokad i november via Turkiet och sedan några dagar i Turkiet på hemresan..
Just nu funkar det med resor och mellanlandningar i Turkiet dock ryktas det om stängda gränser igen då det sägs att virusfallen ökar. Problematiken är ifall något land man befinner sig i plötsligt kör en lockdown från klar himmel ☺️ . Äventyr är dock kul, kreativiteten glöder när saker och ting hänger i skör tråd
 

Canadien

Medlem
Får man åka och turista i Kina (Peking)? Så här står det här Visa Facilitation for Foreign Nationals with Valid Chinese Residence Permits:

"...Chinese side has decided that, nationals with valid residence permits for employee, family reunion or personal affairs, from the countries listed below, may apply for visas free of charge at Chinese embassies and consulates in these countries."

Räknas turism som "personal affair", eller?

Innehar du ett valid residence permit för Kina? annars kan du sluta läsa där.
 

HCas

Medlem
Min största reservation för mer än överdagen-resa [MR] är en ny lockdown i UK, som jag uppfattat situationen så införs mer restriktioner i UK as we speak?

Ja, nya regler från och med denna vecka, man får inte umgås i större grupper än sex. Vad som händer framöver vet väl ingen.

Karantänsreglerna uppdateras löpande, men vanligtvis kommer nya besked på torsdag eftermiddag/kväll.
 

Komet17

Medlem
Jag och min kollega åker till Moskva med SWISS via Zurich. Jag flyger ARN-ZRH-DME och han flyger AMS-ZRH-DME.
Vet ni om det krävs Corona (negativt) test på AMS (Amsterdam), ARN (Stockholm) och ZRH (Zurich) flygplatser?
Om ja - hur gamla får de vara?
 
Jag och min kollega åker till Moskva med SWISS via Zurich. Jag flyger ARN-ZRH-DME och han flyger AMS-ZRH-DME.
Vet ni om det krävs Corona (negativt) test på AMS (Amsterdam), ARN (Stockholm) och ZRH (Zurich) flygplatser?
Om ja - hur gamla får de vara?
Jag antar att ni har fixat rätta visum och så för Ryssland? Eftersom vad jag vet är gränserna rätt stängda! Men gissar att om ni är påväg dit och då får komma in enligt ambassaden så bör även ambassaden veta vad för regler som gäller.
 
Toppen