Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

mackan33

Medlem
Får man hela kostanad Tallin bokningsavgift (450 per pers) återbetalt om en av steg av en award resa blir inställd ?

Hade bokat en resa till Bali och Turkish meddelade idag att IST - DPS är inställd

Inget svar på din fråga tyvärr.
När i tiden blev skulle du rest, har själv samma resa i mitten / slutet av december.
 

palmen

Moderator
Jag vill boka en ren SAS Eurobonusresa med endast SAS-metall. Min AMEX 2-4-1-voucher dyker inte upp när jag försöker boka, varken på SAS | Boka din resa till över 100 destinationer i världen eller classic.sas.se. Blir jag tvungen att ringa Tallinn och betala telefonbokningsavgift?
Ring Tallinn och fråga, kan ju vara något strul med att vouchern inte finns av någon anledning.
Tallinn kan ju inte se om du har problem när du bokar så det är väl 50/50 vilket utfall det blir med eventuell avgift.
 

Canadien

Medlem
Jag vill boka en ren SAS Eurobonusresa med endast SAS-metall. Min AMEX 2-4-1-voucher dyker inte upp när jag försöker boka, varken på SAS | Boka din resa till över 100 destinationer i världen eller classic.sas.se. Blir jag tvungen att ringa Tallinn och betala telefonbokningsavgift?
Söker du enkelresa eller för annat antal personer än 2? Isåfall så kan du behöva ringa. Ibland funkar det med enkel, eller för 1 pers, men oftast inte tycker jag.
 
Jag har 2 st AMEX-vouchers som går ut samtidigt, men den ena är en inom-Europa-med-endast-SAS-voucher och den andra är en hela-världen-med-Star-Alliance-voucher. När jag loggar på mobilen och påbörjar en bokning, ser jag en voucher, men jag vet inte vilken det är:

UtanToolTip.png


MedToolTip.png


Det står förvisso i Tool Tip:en "Poängrabatt, gäller hos SAS och Star Alliance över hela världen för högst två personen", men jag litar inte på att SAS IT-avdelning har lagt av en dynamisk text som känner av vilken sorts voucher det är. Skulle någon med en inom-Europa-med-endast-SAS-voucher vilja logga in på mobilen och kolla hur motsvarande voucher ser ut?
 

Canadien

Medlem
Jag har 2 st AMEX-vouchers som går ut samtidigt, men den ena är en inom-Europa-med-endast-SAS-voucher och den andra är en hela-världen-med-Star-Alliance-voucher. När jag loggar på mobilen och påbörjar en bokning, ser jag en voucher, men jag vet inte vilken det är:

Visa bifogad bild 113285

Visa bifogad bild 113286

Det står förvisso i Tool Tip:en "Poängrabatt, gäller hos SAS och Star Alliance över hela världen för högst två personen", men jag litar inte på att SAS IT-avdelning har lagt av en dynamisk text som känner av vilken sorts voucher det är. Skulle någon med en inom-Europa-med-endast-SAS-voucher vilja logga in på mobilen och kolla hur motsvarande voucher ser ut?

Du kan ju boka upp en longhaul till US först, så att hela-världen-vouchern bokas upp, sedan boka din inom EU, sedan avboka US-resan mot full återbetalning (dock med okänd väntan på pengar tillbaks...)
 
Du kan ju boka upp en longhaul till US först, så att hela-världen-vouchern bokas upp, sedan boka din inom EU, sedan avboka US-resan mot full återbetalning (dock med okänd väntan på pengar tillbaks...)
Jag gjorde en testbokning (jag avbröt när jag kom till betalsidan) till New York och vouchern gick att applicera så det måste rimligtvis vara hela-världen-med-Star-Alliance-voucher som syns. Tack för tipset!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen