Senaste nytt

Avianca - Reorganisation (Chapter 11) 11 maj 2020

majoren

Medlem
Bokat om till TK!
1. Det är ju klasskillnad mellan de båda bolagen. TK är helt överlägset. När jag åker med familjen utbryter stort jubel varje gång jag bokat TK.
2. TK har en ordnad finansiering vilket gör att risken för besvikelser är mindre.
 

Krotan

Medlem
Bokat om till TK!
1. Det är ju klasskillnad mellan de båda bolagen. TK är helt överlägset. När jag åker med familjen utbryter stort jubel varje gång jag bokat TK.
2. TK har en ordnad finansiering vilket gör att risken för besvikelser är mindre.

Jag är inne på den linjen också.
Utmaningen blir att se fem av mina fyra medpassagerare som ska få åka Eco på en lång flight då ;)
 

majoren

Medlem
Ekonomi på TK är ju servicemässigt som att åka "premium economy" hos andra. TK har ju en verkligt bra ekonomiklass med bra service, god mat och rimligt avstånd mellan raderna. Självklart inte samma upplevelse som business, men klart uthärdligt. Mina barn ger godkänt även för economy hos just Turkish, vilket är ett högt betyg.
 
En bit in nu på hösten... Har en nyårsresa bokad där Avianca MUC-BOG (AV55) är en del.
Vad tror ni, kommer Avianca återuppta routes mot Europa mer än MAD?
Finns alternativ just nu men innebär längre restid och övernattning på vägen...

Är ju såklart rena gissningar just nu men vad hade ni gjort? Suttit still i båten och väntat eller bokat om till TK?
Med tanke på att smittspridningen fortsätter att öka i både Sydamerika och Colombia så nej.
 
Toppen