Senaste nytt

Flygbussarna ökar sina priser i hela Sverige (fr.o.m. 1/9 2020)

M.K

Medlem
Pendel plus buss från innerstan tycker då inte jag är ok alls. Jag har provat men avskyr den starten på resor. Speciellt inte i coronatider.

Scooter till A-Express alternativt flygbussen (med lite EB) om jag träffar en avgång är lätt värt det. Särskilt med tanke på vad jag faktiskt betalat för en C med *A.

Dessutom mer tid och fika i loungen som bonus.

Ett bättre snåltips enligt mig är att slå till på ett tio-kort giltigt i tolv månader. Det tänkte jag göra på måndag. 945 EB på köpet och lönar sig efter åtta resor mot det nya priset. Bra kombination också med A-Express då biljetterna där är giltiga 90 dagar numera. Bara ta den bekväma avgång som är närmast med klara biljetter i apparna
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Är ju helt klart en absurd situation. Tidigare var det t o m omöjligt/mycket svårt att alls köpa SL-biljetter på Arlanda, så den som inte redan hade förköpt biljett kunde inte åka med SL-bussen till Märsta. Nu med smartphones är ju inte just det ett problem längre, som tur är.

Beroende på vart man ska tycker jag annars att 583 + pendeln är en helt ok förbindelse. I alla fall betydligt mer värt än att betala passageavgiften för att ta pendeltåget direkt från Arlanda C.

Reser man mer än två gånger från Arlanda C kan man lösa 30-dagars tillägg på sitt UL/SL-kort för att gå igenom spärren. Annonseras dåligt men är mycket bra värde om man vill vara snål, men inte supersnål.
 

Ping

Medlem
Tycker det är lite konstigt placerad prishöjning. Flygbussarna kör fortfarande med reducerad tidtabell, så nu måste man betala mer samtidigt som man slösar bort mer tid. En tillfällig prishöjning för att stödja bolaget hade jag stöttat.

Nu börjar prisskillnaden mot att ta egen bil minska, samtidigt som det går snabbare och smidigare att ta egen bil.
 

M.K

Medlem
@Ping Med ganska tomma bussar tycker inte jag det är konstigt att de försöker kompensera. Ok pris ändå när man reser ensam.

När jag reser med sällskap har vi oavsett nästan alltid tagit taxi vilket de flesta kanske gör? 429:- för bussen med nya familjepriset lär inte bli en succé. Vem väljer det istället för typ samma taxipris från port till gate?
 
Last edited:

M.K

Medlem
Postades ganska snabbt. Inte varje dag jag tjänar mer på bussen än lilla plussen.

EF3F723D-3735-41A1-B9C3-C3EB6C6AE2C0.jpeg
 

Meazza

Medlem
Om man ska lyfta något rimligt med prisökningen så är det väl också att det nu äntligen blir lite rabatt om man köper en t&r biljett (iaf på Sthlm<-->Arlanda). Innan har det ju kostat lika mycket att köpa 2st enkel som 1st t&r, vilket såklart är helmärkligt ur en försäljningssynpunkt.
Enligt "ordinarie pris" ja. Om man däremot bokar via app eller hemsidan (vilket alla gör...?) så är det fortfarande dubbla priset för en t/r.
 

Ubbe

Medlem
Från 1 nov gäller nya zonindelningen i VGR. Då blir det en tvåzonersbiljett från både Göteborg, Bollebygd och Borås till Landvetters flygplats.
Priset för de nya biljetterna är:

En zon vuxen: 34 kr
En zon ungdom: 26 kr

Två zoner vuxen: 68 kr
Två zoner ungdom: 51 kr

Tre zoner vuxen: 102 kr
Tre zoner ungdom: 77 kr

De nya zonerna är

Det skulle vara bra om de rappade på med tåget mellan Gbg och Bollebygd med stopp på Landvetter...
 
Toppen