Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.

011430121

Medlem
SAS Guld lounge CPH, 15-20 personer i loungen, jag väntar på att åka med SK410 till ARN.

Två olika soppor serveras Blomkål och Sparris, smörgåsar med 4 olika pålägg, tonfisk, ägg med major, skinka även ostmackor finns.
Det finns även baguetter att bre själv.
Kakor serveras i glas
De som nyttjar öl, får nöja sig med Carlsberg alkoholfri, läsk och juice automaterna fungerar

Har varit i MUC och TXL lounger den senaste tiden, mat utbudet är överlägset i SAS loungen, de som vill ha vin har fått det hos LH och i MUC serverades det starksprit av personalen, såg en herre beställa det.
Ätbart i dessa lounger har endast varit en fralla, samt någon typ av müsli bar.
SAS Fast Track öppnar tydligen den 12 september, ca 1 minuts väntan i den vanliga säkerhetskontrollen.
Samtliga serveringsställen verkar vara öppna, dock inte korvkiosken mittemot SAS loungen.
Caféet är stängd.

7A00A576-3CC0-45BB-9913-ACD2B5C7F0B7.jpeg


B7C742BD-13FD-429C-AF1D-BFACBC4303D8.jpeg
 

Sir Lemon

Medlem
SAS Guld lounge CPH, 15-20 personer i loungen, jag väntar på att åka med SK410 till ARN.

Två olika soppor serveras Blomkål och Sparris, smörgåsar med 4 olika pålägg, tonfisk, ägg med major, skinka även ostmackor finns.
Det finns även baguetter att bre själv.
Kakor serveras i glas
De som nyttjar öl, får nöja sig med Carlsberg alkoholfri, läsk och juice automaterna fungerar

Har varit i MUC och TXL lounger den senaste tiden, mat utbudet är överlägset i SAS loungen, de som vill ha vin har fått det hos LH och i MUC serverades det starksprit av personalen, såg en herre beställa det.
Ätbart i dessa lounger har endast varit en fralla, samt någon typ av müsli bar.
SAS Fast Track öppnar tydligen den 12 september, ca 1 minuts väntan i den vanliga säkerhetskontrollen.
Samtliga serveringsställen verkar vara öppna, dock inte korvkiosken mittemot SAS loungen.
Caféet är stängd.

Visa bifogad bild 113146

Visa bifogad bild 113147
Tack för fyllig rapport :)
 

Senator

Moderator
Helt ensam på Pontus idag. Hummer bisquen var utsökt.

Lena var på plats idag också och Hon har börjat se en liten ökning på antalet besökare nu. Får hoppas att resandet kommer igång snart igen. Visa bifogad bild 113227

#latergram från Pontus där vi var runt 08:30 i morse på väg till NAP via ZRH. Det är en märklig känsla att jag har sedan troligtvis 1992 inte haft en längre break mellan flygen. Den 5:e mars flög jag BCN-FRA-ARN. Det fanns ett bekräftat fall i Katalonien. Så det var lite nervöst hela veckan att vi skulle komma iväg.

6327f21f8cafa1634d8a28fbb862ebca.jpg


Vi var inte ensamma i loungen men hela flygplatsen känns folktom. Bra service som alltid. I ZRH var det en ut, en in så vi skippade det. Nu strax åker vi till Italien.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen