Senaste nytt

SAS kundservice i Tallinn - våra hjältar!

Dr.D

Medlem
Någon som vet vad som händer med Tallinn? Varit i kö i 3 timmar nu - borde inte 241 hetsen innan nyår vara slut nu?
Kötiden uppgavs till 22 minuter när jag började samtalet och är uppe i 3 timmar nu.
 

Xpressen

Medlem
Jag ringde in imorse 09:00 fick info om 5 minuter kö. Tog 1,5 timma innan jag kom fram. Skulle ändra en resa som startade 06.00 imorgon då sa agenten att det inte var tillåtet att ändra närmare än 24 timmar innan avresa.

Bad henne då vänligt att söka tillgänglighet och förklarade att om tillgänglighet finns och du inte vill ändra i befintlig resa så avbokar vi befintlig resa och bokar en ny istället. Agenten hittade tillgänglighet och pratade med supervisor och då gick det att ändra i befintlig resa trots allt.
 

ELOS

Medlem
Har bokat CPH-SIN-DPS via hemsidan. Ville ringa och ändra tiden på flighten SIN-DPS. Förstås married segments. Tallinn menar att man själv ska ringa Singapore Airlines och låsa upp segmentet. Det gjorde jag och pratade med kontors chefen i Stockholm som var tillmötesgående men mycket uppretad på att SAS beter sig så här. SAS ska själv kontakta Singapore Airlines back office och få segmentet upplåst.
 

majoren

Medlem
Jag ringde in imorse 09:00 fick info om 5 minuter kö. Tog 1,5 timma innan jag kom fram. Skulle ändra en resa som startade 06.00 imorgon då sa agenten att det inte var tillåtet att ändra närmare än 24 timmar innan avresa.
.

Ringde Tallin nu på eftermiddagen för att göra en mindre justering på en resa som startar tidigt i morgon bitti. En vänlig röst svarade efter bara en enda signal! Enligt reglerna måste man boka om senast en arbetsdag (24 timmar) innan avresa. Men de var tillmötesgående, hittade tillgänglighet och bokade om efter mina önskemål. Som vanligt bra service.
 
Toppen