Senaste nytt

SAS Friends & Family, boka senast 6 September 2020

ekf

Medlem
Har du några tips på hur jag ska tänka kring MR?
En "ren" MR har ju som enda syfte att samla poäng och/eller segment. Då är det antal intjänade poäng dividerat med totalkostnad för utflykten som är det mest centrala.
Har man ont om tid så kan det också vara en parameter, då kan det vara trevligt att kunna knalla ut i gaten, sätta sig och vänta en stund för att sedan boarda samma plan tillbaka igen.. Dock gäller det att vara säker på att det blir samma kärra hem igen, utifall att det blir försenad ankomst på destinationen. Dessutom vill det till att man får parkeringsplats vid jetbrygga (inte bussgate) samt att flygplatsen inte leder ut ankommande separerat från avresande.
 

Bati

Medlem
En "ren" MR har ju som enda syfte att samla poäng och/eller segment. Då är det antal intjänade poäng dividerat med totalkostnad för utflykten som är det mest centrala.
Har man ont om tid så kan det också vara en parameter, då kan det vara trevligt att kunna knalla ut i gaten, sätta sig och vänta en stund för att sedan boarda samma plan tillbaka igen.. Dock gäller det att vara säker på att det blir samma kärra hem igen, utifall att det blir försenad ankomst på destinationen. Dessutom vill det till att man får parkeringsplats vid jetbrygga (inte bussgate) samt att flygplatsen inte leder ut ankommande separerat från avresande.

5250 poäng för 4000 kr är den bästa resan i poäng jag har hittat i denna kampanj. Men annars hittar jag också en hel del kring 4500 poäng för ca 2500 kr. (Från ARN)
 

Palazzi

Medlem
Någon som har tips på destination att eventuellt boka som reservplan för bröllopsresa i april-maj 2021? Ifall Asien inte öppnar som önskat.

Svarar på Italien, med rekommendation från @011430121 .

Tror inte du hittar något som påminner om Asien, i form av värme, utanför Kanarieöarna egentligen.

I Italien är väl tidpunkten kanske inte dum för bröllopsresa till Rom eller Venedig (jag är medveten om att de känns möjligt uttjatade, men som romantiska städer är det välförtjänt).

Kanske kan lyxresorten Sikhelia, på Pantelleria, erbjuda värme i slutet av April. Skulle gissa att det är runt 20C då. Flyg till Sicilien, och färja eller flyg, sista biten.
 

Rickard_O

Medlem
Bokade en sväng till Berlin 28-29/11 för att förhoppningsvis testa nya flygplatsen, nu är det bara se om man kan ragga med lite polare för att göra Berlin en kväll också!
 

Flyingandy

Medlem
Blev en t/r i Plus till Chicago sista veckan i mars, lägger nog in en plusgrade senare. Inga ambitioner på att behålla Diamond längre utan kör enbart mot guld framöver för att säkra LTG då jag inte ser att mina arbetsresor återgår till det normala i överskådlig framtid. (Budgetcuts samt mer digitala möten)
 

Doctor-X

Medlem
5250 poäng för 4000 kr är den bästa resan i poäng jag har hittat i denna kampanj. Men annars hittar jag också en hel del kring 4500 poäng för ca 2500 kr. (Från ARN)

GOT-ARN-CPH-GDN T&R 2900kr i PLUS och 7500p.
Ingen aning hur 2021 blir och ska man hinna flyga ett Diamond är det lika bra att slå till på en MR redan nu.

Dock som EBG/EBD då man får 25% mer poäng. Som EBB/EBS - 6000p
 
Toppen