Senaste nytt

Star Alliance Emergency kit

Hur många har fått ett sånt här kit genom åren?

sa-kit2.jpg

sa-kit1.jpg

Dom får man när det incheckade bagaget är försvunnet och man står där med endast kläderna på kroppen... :D
 

agehall

Medlem
Jag borde ha fått ett i Januari när LH söp bort mitt bagage på väg ARN-FRA-CAI. Dock var det bara 3e parts bagagehantering och representanter från LH saknades, så det blev inget...
 

Jacob

Medlem
Jag tror jag har fått tre eller fyra stycken senaste åren.

Gillar väskan, men innehållet är lite omärkvärdigt, och t-shirten är nästan alltid i storlek XL eller så...
 

lnixon

Medlem
*hand upp*

Under en period när jag ofta flög kvällsavgången GVA-CPH-LPI var det ungefär 50% chans att förbindelsen i CPH funkade. Resten av tiden blev det en extra hotellnatt i Köpenhamn och ett dylikt kit.
 

Gnopps

Medlem
Vad jag hört betalar Lufthansa nya kläder du köper om du returnerar kläderna till Lufthansa (!) när du kommit hem, annars betalar de endast halva värdet. Vidare tror jag HON-medlemmar kan får kontanter på flygplatsen när de har försenat baggage.

Jag kan förstå flygbolagen när de har passagerare som passar på när någon annan betalar å handlar snordyrt. Kanske vore en övre gräns bra? Typ "vi ersätter upp till X kronor per dag".

Air France betalade nya lakan för mig för ett par år sedan när jag flyttade till Österrike å blev utan baggage där lakan till nya lägenheten ingick..
 

Magino

Medlem
Något år sedan när Lufthansa tappade bort mitt bagage ersatte de hygien artiklar och underkläder med 100% och övriga kläder med 50%. Skickade bara ett mail med vad jag hade köpt och vad det kostade utan kvitton, fick pengarna efter ca en vecka.
 
Har haft tur/otur att få både kittet och pengarna vid olika tillfällen. SAS begränsade nödshoppingen med 1000kr. Bagaget leverades typ en eller två dagar senare. Reglerna funkar endast om man är på bortaresa, vid försening på väg hem fick man ingenting.
 
Jag fick ingenting när jag flög ARN-CPH-LUX i december. Vi vart försenade från ARN så vi missade sista planet till LUX från CPH och jag hade bara incheckat baggage. Å andra sidan visste jag inte då vad som gällde så jag får kanske skylla mig själv lite.
 
Toppen