Senaste nytt

Distansarbete + golf i Spanien i oktober. Följa med?

Big Birger

Medlem
Jag funderar på att åka till Spanien i mitten på oktober ca:5 dagar för att jobba på distans på förmiddagen och spela golf på eftermiddagen.

Det går att kombinera bra med SAS F&F-kampanjen och boende inkl. greenfee från Golfbreaks (som dessutom ger 50 Eurobonus-poäng/100 kr enligt deras hemsida).

Golfbreaks.com

Någon som har liknande funderingar och har lust att följa med? :)
 

Big Birger

Medlem
Golfbreaks är nog superbra, om man inte åker ensam. "Enkelrums-tilläget" var inte att leka med. Inte deras fel på något sätt, utan hotellen som inser att par gör av med mer pengar vid sidan av än ensamma stackare.

Så istället för att skämma bort mig blir det budget-versionen:
  • Flyg tur och retur till Alicante från Arlanda via F&F med SAS 13-20/10 för 1 164 kr.
  • Hela veckans boende i Torrevieja via Airbnb med gratis parkering och 300 mb Internet för 2000 kr.
  • Räknar med att hitta bra deals på golfspelande mer nära inpå, eftersom det knappast är fullsmockat med golfande turister denna höst.
  • Återstår att hyra en liten bil.
#cheapcharlietravels

Om det finns någon golfspelande person från BC på plats vid den tidpunkten, hör av dig! :)
 

Bati

Medlem
Golfbreaks är nog superbra, om man inte åker ensam. "Enkelrums-tilläget" var inte att leka med. Inte deras fel på något sätt, utan hotellen som inser att par gör av med mer pengar vid sidan av än ensamma stackare.

Så istället för att skämma bort mig blir det budget-versionen:
  • Flyg tur och retur till Alicante från Arlanda via F&F med SAS 13-20/10 för 1 164 kr.
  • Hela veckans boende i Torrevieja via Airbnb med gratis parkering och 300 mb Internet för 2000 kr.
  • Räknar med att hitta bra deals på golfspelande mer nära inpå, eftersom det knappast är fullsmockat med golfande turister denna höst.
  • Återstår att hyra en liten bil.
#cheapcharlietravels

Om det finns någon golfspelande person från BC på plats vid den tidpunkten, hör av dig! :)

Intressant! Som ovan golfresande undrar jag hur man gör med golfbagen. Kan du checka in den som den 23kg väska som ingår på F&F biljetten?
 

Berglund

Medlem
Stämmer som @Johan Gott skriver. Och som EBG kan jag ta med +2 väskor, även på en F&F-biljett.
Exakt! Så länge man håller viktgränsen och förbokar specialbagage är det inga som helst problem. Går man över den angivna vikten, då öppnar man en hel Pandoras ask med olika fällor, problem och krångel som kan inträffa beroende på stjärnornas position och incheckningsagentens humör.
 

Thornado

Medlem
Exakt! Så länge man håller viktgränsen och förbokar specialbagage är det inga som helst problem. Går man över den angivna vikten, då öppnar man en hel Pandoras ask med olika fällor, problem och krångel som kan inträffa beroende på stjärnornas position och incheckningsagentens humör.

Fast är inte bästa möjliga utfall att man nekas att ta med sig golfbagen? Då sparar man en massa pengar på green fees och kan dessutom gå omkring och muttra om alla hole in ones man hade slagit om man bara haft klubborna med sig.
 
Toppen