Senaste nytt

Klarna Kortet - nu med reseförsäkring

Dbodenfo

Medlem
Klarna har lanserat sitt kort som är ett Visa-kort. Detta har varit en enkel väg till Apple Pay och dylikt för banker som inte använder sig av denna teknik.

Klarna skickade precis ut ett mail om att de har lagt till reseförsäkring för deras kort. Både försenat baggage, avbeställningsskydd, samt missad avgång pågrund av allmän transport är inkluderat. Se länk nedan för mer ingående.

Klarnakortet | Europeiska ERV
 

Mr Basic

Medlem
Klarna har lanserat sitt kort som är ett Visa-kort. Detta har varit en enkel väg till Apple Pay och dylikt för banker som inte använder sig av denna teknik.

Klarna skickade precis ut ett mail om att de har lagt till reseförsäkring för deras kort. Både försenat baggage, avbeställningsskydd, samt missad avgång pågrund av allmän transport är inkluderat. Se länk nedan för mer ingående.

Klarnakortet | Europeiska ERV
Intressant. LF Bank avvecklar samarbetet med VISA (och går över till MC) och detta skulle ev funka som back-up.
 

Greger

Medlem
På tal om länsförsäkringar fick jag meddelande att de har förbättrat sin reseförsäkring. Ingår nu även hyrbilsförsäkring! Personligen har jag Amex Elite men kanske intressant för någon annan på forumet :D

upload_2020-9-1_20-47-0.png
 

Mr Basic

Medlem
Intressant. LF Bank avvecklar samarbetet med VISA (och går över till MC) och detta skulle ev funka som back-up.

På tal om länsförsäkringar fick jag meddelande att de har förbättrat sin reseförsäkring. Ingår nu även hyrbilsförsäkring! Personligen har jag Amex Elite men kanske intressant för någon annan på forumet :D

Visa bifogad bild 112900
Tack för info @Greger :)
Jag har bara Amex Premium så detta var en uppskattad nyhet (tror jag fått info från Länsförsäkringar men inte läst än :oops:).
Då kanske det blir att behålla Länsförsäkringar MC ändå, och skippa VISA helt? :rolleyes:

Edit. Tror jag kanske rörde ihop saker och ting o_O. @Greger handlar detta om ”utökad reseförsäkring” via hemförsäkringen eller är det knutet till Länsförsäkringars kreditkort? Tyvärr verkar det skilja en hel del mellan respektive län så kunde inte hitta ngn hyrbilsförsäkring hos Länsförsäkringar Uppsala :(.

Edit 2. Hittade villkoren. Gäller from 21/9 och är knutet till Länsförsäkringar kreditkort privat. :)
 
Last edited:

Dbodenfo

Medlem
På tal om länsförsäkringar fick jag meddelande att de har förbättrat sin reseförsäkring. Ingår nu även hyrbilsförsäkring! Personligen har jag Amex Elite men kanske intressant för någon annan på forumet :D

Visa bifogad bild 112900

Hoppas på att det kan vara början på en upptrappning på olika kort utbud.

Alla storbanker gick ju ifrån Visa till MC för några års sedan och det är relativ lite skillnad på Bankkorten där ute.

Men jag är positivt inställd till Klarna då kortet är gratis och det ger ett ganska förmånligT skydd.
 
Toppen