Senaste nytt

Curve betalkort

Curve på G med en ny crowdfundings-runda?
D1BD3C99-9536-45E2-AE92-E179124D06FF.jpeg
 

Greger

Medlem
Låter frågan hamna i rätt tråd med avseende på SAS kampanjen 25-27 september:

Jag har använt Curves GBIT förut, men finns det några begränsningar med mängden sådana transaktioner man kan göra, både i termer av antal och belopp?
 

ekf

Medlem
Låter frågan hamna i rätt tråd med avseende på SAS kampanjen 25-27 september:

Jag har använt Curves GBIT förut, men finns det några begränsningar med mängden sådana transaktioner man kan göra, både i termer av antal och belopp?
Eftersom du frågar med ref till SAS MC-kampanjen, så misstänker jag att du kommer att vara begränsad av de kontantuttagsgränser som gäller SAS MC. Se tidigare post i den tråden med Q&A: Anmäl dig för att få dubbla poäng med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium, senast 18/9 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Greger

Medlem
Eftersom du frågar med ref till SAS MC-kampanjen, så misstänker jag att du kommer att vara begränsad av de kontantuttagsgränser som gäller SAS MC. Se tidigare post i den tråden med Q&A: Anmäl dig för att få dubbla poäng med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium, senast 18/9 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jaha, förstod inte att vad som syftade på var att GBIT överföringar räknades in i kontantuttagsbegränsningarna (10000/20000 kr).

Tack för klargörandet!
 
Eftersom du frågar med ref till SAS MC-kampanjen, så misstänker jag att du kommer att vara begränsad av de kontantuttagsgränser som gäller SAS MC.

Jaha, förstod inte att vad som syftade på var att GBIT överföringar räknades in i kontantuttagsbegränsningarna (10000/20000 kr).

Nej vänta nu, antingen missförstår jag frågan eller så har någon annan missförstått något.

Vanliga kreditkortsbetalningar som skett via Curve, och som flyttas till MC via GBIT, räknas inte om till att vara kontantuttag. Dvs det finns ingen begränsning som säger att man inte kan flytta mer än 10000/20000 kr under en helg.

Kontantuttagsbegränsningen påverkar bara just kontantuttag, Billhop/Betalo, påfyllning av TW/Revolut (tror jag) och möjligtvis lite annat. Men inte vanliga betalningar.

Däremot har jag personligen märkt av en tidsbegränsning där MC-kortet har blivit spärrat om jag gjort för många betalningar på en gång. I mitt fall har jag sett att jag alltid kan göra tre i rad, men sen bör jag vänta ett tag (1 timme brukar alltid räcka). Andra har rapporterat att de kan flytta betydligt fler transaktioner, så det kanske finns någon okänd faktor som spelar in. Jag har däremot inte märkt någon skillnad på belopp, det spelar ingen roll om man flyttar 10000 eller 100 kr. I min erfarenhet, alltså.
 

ekf

Medlem
Vanliga kreditkortsbetalningar som skett via Curve, och som flyttas till MC via GBIT, räknas inte om till att vara kontantuttag. Dvs det finns ingen begränsning som säger att man inte kan flytta mer än 10000/20000 kr under en helg.
Då får jag backa i så fall, jag har inte haft ett SAS MC på ett bra tag, så har aldrig kombinerat det med Curve. Har fått för mig att Curve räknats mot kontantuttagsgränsen för de med ett kort från SEB Kort.
 
Toppen