Senaste nytt

Sas återupptar flera destinationer

Fler och fler CJR från Xfly är på väg in i trafik för SAS i Sverige igen. ES-ACG har ju gått en del på Kalmar och nu också Sundsvall och Ronneby. ES-ACK kom in i igår och hann bara med en T/R till Sundsvall och sen ner till Kalmar igår kväll för att fastna där (står fortfarande där), vilket resulterade i att ES-ACN fick flygas direkt från Tallinn till Kalmar imorse för att kunna flyga SK2198 (fem timmar sen). EC-ACN ser dock inte ut att ingå i SAS flotta, utan det är ES-ACJ och ES-ACM som är SAS-målade och som också ska in trafik inom kort.
 
Last edited:

Doctor-X

Medlem
Har en resa till Gdansk nästa helg (Fre-sön). Utresan ändrades för ett tag (>14d innan avgång) sedan och trodde då att flighterna för hemresan också skulle ställas in då de bytt till 737-700 både för GDN-CPH och CPH-ARN, dessa flighter kan inte heller sökas fram i bokningssystemet. Kundtjänst påstod att båda flighterna är helt fullbokade och det är därför jag inte kan se dem vid en ny bokning... hehe

Någon som har lite koll på hur lång tid innan avgång brukar SAS ställa in vid byte till 737-700? Trodde det skulle skett nu då det är mindre än <13d kvar till avgång.
 

KalleSus

Medlem
Nu tycks också SAS Ireland vara på gång att flyga.
En positioneringsflygning av EI-SIG sågs idag på eftermiddagen - och så vitt jag kan se på SAS bokningssida, tycks viss trafik starta igen på torsdag. Det rör sig huvudsakligen om en ToR ARN-FRA (SK635/2636) och en dito ARN-LHR (SK631/632 alternativt 527/528).
Sen återstår att se om dessa uppgifter stämmer....
 

Tobbe.O

Medlem
Nu tycks också SAS Ireland vara på gång att flyga.
En positioneringsflygning av EI-SIG sågs idag på eftermiddagen - och så vitt jag kan se på SAS bokningssida, tycks viss trafik starta igen på torsdag. Det rör sig huvudsakligen om en ToR ARN-FRA (SK635/2636) och en dito ARN-LHR (SK631/632 alternativt 527/528).
Sen återstår att se om dessa uppgifter stämmer....

Har för mig att jag läst någonstans att man minskar SAS Ireland från nio till sex plan. Återstår att se om det stämmer.
 
Toppen