Senaste nytt

Berlins nya storflygplats - Brandenburg “Willy Brandt Airport"

chazzie

Medlem
Tur att man hunnit få in en sväng till och från Tegel, skitflygplats ja, men det är något ändå med atmosfären... Ser fram emot att kunna ta en långweekend i Berlin när rådande situation är över, om än det blir nästa sommar, men det är en fantastiskt trevlig stad och dessutom kanske det finns chans att få provåka Brandenburg :)
 

011430121

Medlem

Om jag har förstått det rätt är det en "temporär" stängning. Men säkert troligt att den kan bli permanent. Vet inte om jag skall skratta eller gråta. Min hatkärlek till Tegel är signifikant efter många fina möten genom åren.

Luftverkehr : Flughafen Tegel soll noch im Mai geschlossen werden


... Am Mittwoch beantragte der Betreiber die temporäre Stilllegung...

... Es wurde aber nicht ausgeschlossen, dass Tegel „final“ vom Netz genommen wird....

Det senaste är att TXL kommer att vara öppet till den nya flygplatsen öppnar.
Källa Dagens Industri

Nytt besked: Berlinflygplats fortsatt öppen
 

Kris

Medlem
Det senaste är att TXL kommer att vara öppet till den nya flygplatsen öppnar.
Källa Dagens Industri

Nytt besked: Berlinflygplats fortsatt öppen
Då får vi bara hoppas att flygtrafiken kommer igång så att man hinner med ett sista farväl till Tegel. Trots att gränsen till Tyskland öppnar så har Mette sagt att vi inte får besöka byar hos Angela som har >750k invånare :(Vilket rafflande race mellan BER och BYRåkratin.
 
(Tror inte att detta postats tidigare.)

Jag noterar i SAS bokningsdialog att man nu kan boka flygningar till BER från och med söndag 28 mars. Fram till den 27 anges att man fortfarande flyger till Tegel.

Det får väl anses osannolikt att SAS flyttar så sent som i mars. Har en bokning till Berlin i februari. Får se var jag hamnar .
 
Det får väl anses osannolikt att SAS flyttar så sent som i mars. Har en bokning till Berlin i februari. Får se var jag hamnar .

Nu kom meddelande om tidtabellsförändring. Just tidtabellen är faktiskt oförändrad men nu anges BER som destination.

0_travel_stats_2020-08-31 12:52:38.png
 
Toppen