Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Robert_E

Medlem
Så är det bättre att omboka nu (till 31 Aug) eller vänta till slut av September ? Vad tycker du ?

Okej nu förstår jag, det gäller bar NYA bokningar.

Förlåt, lite otydligt av mig, resor som skall gå innan den 31 augusti är de som nu slipper ombokningsavgiften pga avrådan från UD.
Jag tror att de kommer att ändra den datumen snart eftersom UD ändrade reseavrådan igår.
 

Nahoj

Medlem
Loggade nyss in hos SAS, och såg att den tidigare förlängda 2-4-1-vouchern (som man fick tillbaka, då tidigare bokat flyg ställdes in p.g.a. pandemin), nu uppdaterats med ett nytt datum, d.v.s. t.o.m. den 30/11-20 (tidigare var den förlängd till 31/8-20). Mejlaviserades om denna förlängning tidigare, men då var det diffust huruvida vouchern fortsatt gällde för Star Alliance eller enbart för SAS. Vid tidigare kontakt med SAS Tallinn, bekräftades att vouchern skulle fortsatt gälla även för Star Alliance, ifall så varit fallet tidigare (om man fått vouchern genom AMEX Premium eller AMEX Elite), och nu vid inloggat läge kan man också läsa under "info" att den fortsatt gäller även för Star Alliance. Bra att förlängda giltighetstiden hann uppdateras före det tidigare förlängda slutdatumet.
 
Last edited:

Nahoj

Medlem
Hade gärna velat se vouchern som går ut den 31a december 2020 förlängas också. Inget nytt om det?

Utgå ifrån att den inte kommer att bli förlängd, och se en eventuell förlängning som bonus. Möjligt att du redan känner till bakgrunden angående ovan nämnd förlängd voucher, men skriver ett förtydligande för säkerhets skull. Den vouchern som blev förlängd för mig, och för en del andra, var en tidigare utgången voucher (med sista boknings-/utgångsdatum 31/12-19), som i mitt fall avsåg en resa under våren, men som blev inställd p.g.a. pandemin. I det fallet kan man säga att man fick tillbaka den tidigare utgångna vouchern med ett nytt begränsat utgångsdatum, som först var 31/8-20, och som nu blivit förlängd ytterligare till 30/11-20. Hade resan gått av stapeln, trots pandemin, hade vouchern följaktligen varit förbrukad.

Såklart man hoppas att andra vouchers med utgångsdatum 31/12-20 ska förlängas, eftersom det sannolikt fram till dess kommer råda fortsatt stor negativ påverkan och brist på flygrutter om man jämför med hur det var före pandemin, men ta inget för givet att just den vouchern kommer att förlängas. Skulle någon använda voucher med utgångsdatum 31/12-20, och boka exempelvis en resa i början av 2021, och som sedan blir inställd p.g.a. restriktioner knutet till pandemin, så skulle kanske den vouchern bli förlängd (på samma vis som varit fallet i ovan nämnt exempel), men det är inget heller man kan ta för givet.
 

J S

Medlem
Fråga:

Bokat en SAS-award nästa sommar med 2-4-1 med voucher som går ut vid årsskiftet. Vill lägga till infant som dock inte kommer till världen förrän vouchern har gått ut. Namn kommer vara okänt innan dess :) Bästa sättet att gå tillväga?
 

andreas

Medlem
Fråga:

Bokat en SAS-award nästa sommar med 2-4-1 med voucher som går ut vid årsskiftet. Vill lägga till infant som dock inte kommer till världen förrän vouchern har gått ut. Namn kommer vara okänt innan dess :) Bästa sättet att gå tillväga?


SAS skrev:
:
HUR BOKAR JAG FÖR ETT BARN SOM INTE HAR FÖTTS ÄNNU?
Om ditt barn inte har fötts kan du göra en bokning åt dig själv och kontakta SAS Customer Service efter födelsen och lägga till det nyfödda barnet i din bokning.

Taget från: Hur bokar jag för ett barn som inte har fötts ännu? | SAS

Grattis till tillökningen! :)
 

Linmet

Medlem
Ingen som hört något om resor från 1a sept till 31okt som berörs av uds nya avråda ?! Gällande eventuell fri om/avbokning (återfå avgift)?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen