Senaste nytt

Hur får ni översikt över ekonomin?

ante_77

Medlem
LoL... Exakt samma taktik här!
Ja, ansökan om övertid hamnar fort på chefens skrivbord när man råkat se på summan.
Nu krävdes det 12t enligt Amex

b8650427d294ece2872763cec2c41858.jpg
 

Delayed

Medlem
Betalar av det jag spenderat under dagen på kvällen eller morgonen därpå. Således är det aldrig något som släpar efter.
Vet inte riktigt om jag blir imponerad eller bara konfunderad men en sak är dock säker och det är att jag aldrig skulle orka med denna hantering. Förstår inte heller riktigt varför. En räntefri kredit ska naturligtvis användas är min syn på saken.
 
Vet inte riktigt om jag blir imponerad eller bara konfunderad men en sak är dock säker och det är att jag aldrig skulle orka med denna hantering. Förstår inte heller riktigt varför. En räntefri kredit ska naturligtvis användas är min syn på saken.

Tar max 3 minuter. Jag har inget intresse av krediten, bara poängen.
 

GOTBound

Medlem
Jag har två konton ett för MC och ett för AMEX där jag för över mina inköp kontinuerligt och sedan betalar korträkningarna från dessa konton en gång i månaden.
 

igelkotten

Medlem
Jag brukar glo på saldot då och då, vanligtvis med ena ögat stängt.
"FAN!" brukar min spontana tanke bli och ångesten kommer sakta krypandes på.
Nu har frun extrakort både till AMEX och MC, så jag kommer genast på att jag kan skylla på henne och då är ju problemet löst.

Ska sanningen fram så har jag ingen koll på vad jag spenderar och får snällt bara betala det jag ställt till med under månaden.

Jag tittar på poängsaldot när fakturabeloppet är sådär extra ångestladdat, för att dämpa ångesten en aning. Funkar dock sådär.
 

Delayed

Medlem
Jag tittar på poängsaldot när fakturabeloppet är sådär extra ångestladdat
I dessa situationer fungerar E-faktura med autobetalning utmärkt. Man gör som strutsen, stoppar huvudet i sanden, slipper se eländet och slipper därmed all ångest... :p:D

Skämt åsido, för att svara på TS originalfråga gör jag inget speciellt. Jag betalar bara kreditkortsfakturor på samma sätt som alla andra korrekta räkningar/fakturor, det vill säga i sin helhet på förfallodagen. Har aldrig sett något behov av "delinbetalningar" eller liknande.
 
Mitt svar på frågan hur jag får överblick över ekonomin är Excel, detta underbara program. Budget och uppföljning, både för kategori och per kort. Enda nackdelen är när man ser på tex "Vin-kontot, ibland hade det varit bättre att leva i ovisshet.
 
Toppen