Senaste nytt

Vilket bonusprogram?

KomOchKöp

Medlem
Hej,

Är ny på forumet och tänkte höra lite kring vilket (om något) bonusprogram jag ska välja om jag har den här reseplanen spikad.

Stockholm - London, BA
London - Sydney, QF
Sydney - Auckland, QF
Auckland - Rarotonga, NZ
Rarotonga - Auckland, NZ
Auckland - Sydney, QF
Sydney - Bangkok, QF
Bangkok - Chiang Mai, TG
Chiang Mai - Bangkok, TG
Bangkok - London, BA
London - Stockholm, BA

Tackar ödmjukt för hjälpen!
 

KomOchKöp

Medlem
Reser i Ekonomi-klass. Tittade på Premium för den längre sträckan London-Sydney och Bangkok-London men priset stack iväg hutlöst för att jag inte var ute i god tid. Ibland får man ta det man får.
 

Timotey

Medlem
Gå in på respektive sidor och räkna ut vad dina resor skulle generera för poäng. Qantas har en kalkylator vet jag. Misstänker att du får mest poäng med ett kort hos Qantas där du samlar poäng från QF och BA. Sedan kanske ett SAS EB kort där du plockar poäng från NZ och TG, kolla Aegan om dina bokningsklasser generar några poäng på dina SA flygningar.

Nu finns det andra på denna sida som kan detta mkt bättre än mig.
 

KomOchKöp

Medlem
Gå in på respektive sidor och räkna ut vad dina resor skulle generera för poäng. Qantas har en kalkylator vet jag. Misstänker att du får mest poäng med ett kort hos Qantas där du samlar poäng från QF och BA. Sedan kanske ett SAS EB kort där du plockar poäng från NZ och TG, kolla Aegan om dina bokningsklasser generar några poäng på dina SA flygningar.

Nu finns det andra på denna sida som kan detta mkt bättre än mig.

Tack, ett utmärkt svar! Ska kolla med Qantas och se om det genererar något, det är ju trots allt den längre resan. EB har vi redan, var dock lite osäker på om de gällde på NZ och TG.
 

palmen

Moderator
Kan varna lite för Qantas, har själv lagt en flygning där (ARN-LHR-SIN-MEL-SYD-SIN-LHR-ARN), fick ca 25000 poäng, har dock svår ta ut dessa poäng på något vettigt på deras partner awards inom europa. Kan köpa till 1500 poäng så jag kommer över 26000, det räcker till en enkelresa i business inom europa (max 1200 miles tror jag det är). ToR i economy skulle kosta 28000.

Skatter och avgifter ligger på ca 500 för en enkelbiljett när jag tittat, finns dock väldigt dålig tillgång på dessa biljetter.

Jag skulle nog undersöka vilken intjäning man får på BA eller AA på denna resa ni ska göra, får man 100% intjäning på sina miles är det kanske bättre att välja någon av dessa?

Du kan som sagt tjäna EB-poäng på de flesta flygningar med bolag inom *A, NZ och TG ska generera poäng så länge det inte finns några restriktioner på bokningsklasserna. Om det är bäst att lägga poängen till EB eller inte är en annan fråga, kan vara bättre intjäning på andra bolags FF-program.
 
Toppen