Senaste nytt

Sas återupptar flera destinationer

samet

Medlem
Kan det vara så... nu gissar jag bara... att det är dags för personalen som är certad för Boeingmaskinerna att få jobba lite? Alternativt att maskinerna i sig behöver köras av service/driftskäl?

Har en god vän som jobbar på annat flygbolag han berättade att pga. mängden personal i förhållande till antalet flygningar så har han endast en enda arbetsdag med planerade flyg i månaden.
 

Per N

Medlem
SAS börjar flyga till Paris på söndag med ett flyg 3 ggr/vecka från ARN och 6 ggr/vecka från CPH. Är det någon som vet med vilken kortaste framförhållning SAS presenterar ny tidtabell? Jag tänker att någon gång framöver kommer man (förhoppningsvis) att utöka men rimligen har man någon minsta framförhållning när detta presenteras. I vårt fall gäller det två weekendresor till Paris i slutet av september som jag försöker bevaka.
 

Plus

Medlem
SAS börjar flyga till Paris på söndag med ett flyg 3 ggr/vecka från ARN och 6 ggr/vecka från CPH. Är det någon som vet med vilken kortaste framförhållning SAS presenterar ny tidtabell? Jag tänker att någon gång framöver kommer man (förhoppningsvis) att utöka men rimligen har man någon minsta framförhållning när detta presenteras. I vårt fall gäller det två weekendresor till Paris i slutet av september som jag försöker bevaka.

Om du ser mitt tidigare inlägg kan du se att detta listades 02 Augusti.
 

Plus

Medlem
Japp, frågan är om man kan ta det som riktmärke, alltså att man inte presenterar ändrat schema närmre inpå än så? I så fall är det 14 dagar innan man kan förvänta sig.

Med tanke på tidigare återupptagna destinationer ser det ut som detta är vad man kan vänta sig. Det skiftar ju väldigt fort med resebestämmelser, karantänländer osv. Särskilt Norge har ju en benägenhet att ändra från vecka till vecka.
 

Tobbe.O

Medlem
Välkomna tillbaka SAS till Blekinge! :)

Screenshot_20200823-181136.png
 

Rickard_O

Medlem
Kikar på att åka till Prag i September planerad equipment är 737, medans längre fram i tiden är den planerad att gå med a320.
Tänker jag rätt om att dessa flighter inte kommer gå?
Känns lika bra att boka CSA direkt, sparar troligtvis inte bara pengar utan även lite huvudvärk.
 
Toppen