Senaste nytt

Qatar Airways 100,000 complimentary tickets for healthcare professionals

Flyer722

Medlem
När ändrade du? Ändrade du bara datum eller destination också? Fick man betala något extra i prisskillnad ?

Läste på FlyerTalk att det varit problematiskt med ändringar och att de varit begränsade till endast 5000miles skillnad till annan destination än ursprungs destinationen.

Ändrade både datum och destination, bytte från Perth till Melbourne på utresan och fick tillbaka 34kr. Hittar du tillgänglighet online för dina nya datum?
 

Doctor-X

Medlem
Ändrade både datum och destination, bytte från Perth till Melbourne på utresan och fick tillbaka 34kr. Hittar du tillgänglighet online för dina nya datum?

Har en bokning som ligger sedan tidigare (min voucher) till endast Doha i mitten på november och den planerar jag inte att ändra i nuläget.

Men ska försöka boka med sambons voucher nu och som sagt man vet ju inte vad som händer under hösten och tänkte då kolla läget på hur det såg ut med att ändra biljetten. Man kan avboka kostnadsfritt om jag förstått, men då får man inte tillbaka några pengar väl?
 

Flyer722

Medlem
Har en bokning som ligger sedan tidigare (min voucher) till endast Doha i mitten på november och den planerar jag inte att ändra i nuläget.

Men ska försöka boka med sambons voucher nu och som sagt man vet ju inte vad som händer under hösten och tänkte då kolla läget på hur det såg ut med att ändra biljetten. Man kan avboka kostnadsfritt om jag förstått, men då får man inte tillbaka några pengar väl?

Denna biljett (economy flexi) ska ju gå att avboka och få pengarna tillbaks? Sedan angående 5000miles regeln så tror jag inte att den gäller på economy flexi heller. Den regeln var ju för folk som köpt vanliga economybiljetter? Du kan ändra din resa från Doha och välja vilken destination som helst
 

Doctor-X

Medlem
Denna biljett (economy flexi) ska ju gå att avboka och få pengarna tillbaks? Sedan angående 5000miles regeln så tror jag inte att den gäller på economy flexi heller. Den regeln var ju för folk som köpt vanliga economybiljetter? Du kan ändra din resa från Doha och välja vilken destination som helst

Såhär ser Fare rules ut för mig för resan ARN-DOH:
Change conditions
Stockholm - Doha

  • Prior to Departure of first flight
    • Changes*: Not applicable (See reissue conditions)
    • Reissue: Allowed with restrictions
    • New travel dates must be prior to: Tuesday, June 15, 2021
  • No-show for first flight
    • Changes*: Not applicable (See reissue conditions)
    • Reissue: Allowed with restrictions
    • New travel dates and change request must be prior to: Tuesday, June 15, 2021
  • After departure of first flight
    • Changes*: Not applicable (See reissue conditions)
    • Reissue: Not allowed
    • New travel dates must be prior to: Thursday, November 11, 2021
  • No-show for subsequent flight(s)
    • Changes*: Not applicable (See reissue conditions)
    • Reissue: Not allowed
    • New travel dates and change request must be prior to: Thursday, November 11, 2021
Doha - Stockholm
  • Prior to Departure of first flight
    • Changes*: Not applicable (See reissue conditions)
    • Reissue: Allowed with restrictions
    • New travel dates must be prior to: Tuesday, June 15, 2021
  • No-show for first flight
    • Changes*: Not applicable (See reissue conditions)
    • Reissue: Allowed with restrictions
    • New travel dates and change request must be prior to: Tuesday, June 15, 2021
  • After departure of first flight
    • Changes*: Not applicable (See reissue conditions)
    • Reissue: Allowed with restrictions
    • New travel dates must be prior to: Thursday, November 11, 2021
  • No-show for subsequent flight(s)
    • Changes*: Not applicable (See reissue conditions)
    • Reissue: Allowed with restrictions
    • New travel dates and change request must be prior to: Thursday, November 11, 2021

Refund conditions
Stockholm - Doha

  • Prior to Departure of first flight
    • Refund: Not allowed
  • No-show for first flight
    • Refund: Not allowed
  • After departure of first flight
    • Refund: Not allowed
  • No-show for subsequent flight(s)
    • Refund: Not allowed
Doha - Stockholm
  • Prior to Departure of first flight
    • Refund: Not allowed
  • No-show for first flight
    • Refund: Not allowed
  • After departure of first flight
    • Refund: Not allowed
  • No-show for subsequent flight(s)
    • Refund: Not allowed

Advance Purchase
Stockholm - Doha

    • Latest reservation date before departure: Wednesday, October 28, 2020 23:59
    • Latest ticket issuing date before departure: Wednesday, October 28, 2020 23:59
Doha - Stockholm
    • Latest reservation date before departure: Wednesday, October 28, 2020 23:59
    • Latest ticket issuing date before departure: Wednesday, October 28, 2020 23:59

Minimum stay
Stockholm - Doha

    • No minimum stay requirement
Doha - Stockholm
    • No minimum stay requirement

Maximum stay
Stockholm - Doha

    • No maximum stay requirement
Doha - Stockholm
    • No maximum stay requirement

Står ju "Prior to Departure of first flight, Refund: Not Allowed". Är jag helt ute och cyklar, men innebär inte det att det inte går att få pengarna tillbaka?

Som jag förstod efter att ha läst inläggen på FlyerTalk har även de som bokat med promo-koden stött på problem vid ombokning. Men problemet kanske i första hand är att det varit svårt att hitta tillgänglighet online i samma bokningsklass och att de därför ringt in till kundtjänst och där stött på partull då de inte känner till bokningsreglerna för kampanjen (gissar jag).
 

Flyer722

Medlem
Såhär ser Fare rules ut för mig för resan ARN-DOH:


Står ju "Prior to Departure of first flight, Refund: Not Allowed". Är jag helt ute och cyklar, men innebär inte det att det inte går att få pengarna tillbaka?

Som jag förstod efter att ha läst inläggen på FlyerTalk har även de som bokat med promo-koden stött på problem vid ombokning. Men problemet kanske i första hand är att det varit svårt att hitta tillgänglighet online i samma bokningsklass och att de därför ringt in till kundtjänst och där stött på partull då de inte känner till bokningsreglerna för kampanjen (gissar jag).
Såg att det stod samma på min, konstigt economy flexi är iaf återbetalningsbar, troligtvis har dem gjort ett undantag vid denna kampanj. När är sista datumet för att boka med kampanjen?
 

Thornado

Medlem
Står ju "Prior to Departure of first flight, Refund: Not Allowed". Är jag helt ute och cyklar, men innebär inte det att det inte går att få pengarna tillbaka?

Men är det inte så att på dessa biljetter så är biljettpriset (som alltså inte är refundable) 0 kr som man inte får tillbaka, men det man har betalat är skatter, och det brukar man ju alltid få tillbaka även på icke-flexibla biljetter?
 

Doctor-X

Medlem
Men är det inte så att på dessa biljetter så är biljettpriset (som alltså inte är refundable) 0 kr som man inte får tillbaka, men det man har betalat är skatter, och det brukar man ju alltid få tillbaka även på icke-flexibla biljetter?

Ja så kan det nog vara :) jag har mailat Qatar för att se om man kan få någon klarhet i detta. Skrev även en FlyerTalk-tråden för att höra om någon avbokat och vad som blev utfallet för detta.
 

Doctor-X

Medlem
Medans jag försökte få reda på vad som gällde avseende avbokningsregler försvann de biljetterna jag spanat in :( blir att leta ny destination!

Note to self: boka direkt när det är bra priser!
 
Toppen