Senaste nytt

Singapore Airlines och Corona

Doctor-X

Medlem
Exakt samma situation för oss, nedgraderade från first till business. Enligt Tallin så får man tillbaka dessa 450kr per biljett också om man avbokar allt. Vi har utresa i slutet av januari och stannar 2 veckor i Singapore. Ska man kasta in handduken redan nu eller ska man avvakta och se om det vänder innan dess i Singapore? Hur resonerar ni? Själv har jag ställt in alla resor för innevarande år, men det här ligger ju lite längre fram än så. Svårt tycker jag men lutar åt avbokning :(. Intressant info är att vi blivit nedgraderade även på hemresan som är i mitten av februari (också från first till business). Men de kanske har ställt in alla first-flygningar till och med februari nästa år?

När du talade med Tallinn fick du någon uppfattning om hur länge du kunde vänta med att boka av för att få tillbaka alla skatter och avgifter? Är det de 5 dagarna som SAS skriver i sitt mail som gäller?
 

Rodnt

Medlem
Ringde för att avboka idag (pga bytet av flygplan) men fick rådet att vänta till imorgon eftersom jag då även skulle få tillbaka vouchern - dvs den voucher som jag använde vid bokningen i mellandagarna 2019 som skulle gått ut 31/12 2019. Tydligen är det någon förlängning av dessa som träder i kraft från imorgon.

Låter nästan orimligt bussigt tycker jag, men jag tackade och prövar igen imorgon. Blir inte allt för besviken om det inte skulle fungera.
 

Gargamel

Medlem
Ringde för att avboka idag (pga bytet av flygplan) men fick rådet att vänta till imorgon eftersom jag då även skulle få tillbaka vouchern - dvs den voucher som jag använde vid bokningen i mellandagarna 2019 som skulle gått ut 31/12 2019. Tydligen är det någon förlängning av dessa som träder i kraft från imorgon.

Låter nästan orimligt bussigt tycker jag, men jag tackade och prövar igen imorgon. Blir inte allt för besviken om det inte skulle fungera.
Jag avbokade igår och då sa hon jag pratade med att min voucher går ut vid nyår och att den inte är förlängd... yet. Tolkade det då som att nåt var på gång vilket du nu verkar ha fått bekräftat.
 

Rickard_O

Medlem
Jag avbokade igår och då sa hon jag pratade med att min voucher går ut vid nyår och att den inte är förlängd... yet. Tolkade det då som att nåt var på gång vilket du nu verkar ha fått bekräftat.

Det har ju redan bekräftats i 2-4-1 voucher tråden
Voucher som gick ut i 2019 alltså..
Se detta tex:

Fick detta från SAS precis:

Hej Samosaguas,

Världen har långsamt börjat öppna upp och i takt med det har du möjlighet att boka en bonusresa.

Din voucher som gick ut 31/12 2019 och som blev förlängd till den 31/8 2020 kommer att bli ytterligare förlängd till den 30/11 2020. Vouchern innebär att du kan boka en valfri bonusresa till halva poängpriset. Poängrabatten gäller resor med SAS för upp till två personer, med reservation för tillgänglighet. Tänk på att du måste göra bokningen för din resa senast den 30 november 2020. Datumen för resan kan vara senare.

Så här gör du för att boka en bonusresa:

  1. Gå till sas.se och logga in på ditt SAS EuroBonus-konto
  2. Välj ”Betala med poäng”
  3. Leta efter resor märkta SAS Bonus och guldpricken och kom ihåg att aktivera din American Express 50% förmån i bokningsflödet.
 

Maja

Medlem
Avbokade hela min resa p.g.a. flygplansbyte och ingen First Class. Hade kunnat boka om aktuell hemresa som nu var ändrad gratis, men bokade av allt istället. Ska få tillbaka allting är det sagt. bokade sedan en ny resa i Maj med ANA t&r i First till Tokyo istället. Håller tummarna att den resan blir av istället.
 

patteng

Medlem
Är det bättre att ringa Tallinn för att avboka eller kan man lika gärna avboka på SAS? Tänker så att man får rätt avtal med bokningsavgift mm.
 
Toppen