Senaste nytt

Singapore Airlines och Corona

gtab

Ny medlem
Jag och min sambo och föräldrar blev också ombokade, vi alla skulle flyga på samma flight men med olika bokningsklasser.

Det står följande på ganska av många av våra flighter:
If we are unable to reassign a seat to you, 'NIL' will be indicated in the 'Seat Number' column above.

Means detta att jag bokade boka om flygningen?

Hände samma sak för mig precis på en flight AMS-SIN i F i December. I sas appen står det att jag blivit nedgraderad till business, men kan inte komma åt bokningen på SQs hemsida än.
 

Tongen2

Medlem
Samma här för biljetter i First gällande slutet av november till början av december.
Då man nu inte har kvar det man bokat ska man om jag förstått rätt kunna avboka via Tallinn och få tillbaka alla poäng och skatter (inkl den obligatoriska ”service fee” på
Någon som vet hur snart man måste göra detta innan de anser att man godkänt ändringen? Förstår såklart att jag har rätt till återbetalning av mellanskillnaden i poäng för first vs business oavsett när jag ringer in. Men är mest intresserad av att få tillbaka själva ”service fee” kostanden på 450kr/person och tänker då om det finns någon tidsaspekt för vad de anser är godtyckligt för att jag ska ha ”accepterat min ombokning/nedgradering”?

Fick detta i mejlen nyss:

"If you don’t act within the next five days from receiving this e-mail, we consider that you have accepted the new flight and timetable."
Så jag hoppas detta betyder att vi får tillbaka 450 kr service fee.
Gäller en inställd/ ombokad first från SIN-AMS 10 dec. Blev nu A350 och business likt rapporterna ovan.
Vi har bestämt oss för att vänta med resan och boka av den. Inte läge att resa i världen för oss i denna pandemi tyvärr :-(
 

Gargamel

Medlem
Som alla andra har jag blivit nedgraderad till C för min resa i november men intressant nog bara för utresan från AMS, hemresa via FRA är ännu i F. Antar att den bara är ett administrativt fel. Lutar mer och mer mot en avbokning, tror inte att Bali kommer ha öppnat upp i november.

Tråkigt för jag hade hittat väldigt bra priser på riktigt bra hotell också. Dags att börja tillverka Fuck Corona armband?
 

Doctor-X

Medlem
Fick detta i mejlen nyss:

"If you don’t act within the next five days from receiving this e-mail, we consider that you have accepted the new flight and timetable."
Så jag hoppas detta betyder att vi får tillbaka 450 kr service fee.
Gäller en inställd/ ombokad first från SIN-AMS 10 dec. Blev nu A350 och business likt rapporterna ovan.
Vi har bestämt oss för att vänta med resan och boka av den. Inte läge att resa i världen för oss i denna pandemi tyvärr :-(

Fick ett likadant mail nu. Tror det blir avbokning för oss med, för många osäkerhetsfaktorer.
Dock funderar jag som du på ”service fee” ala 450kr, hade helt köpt att jag inte skulle få tillbaka den om i vanliga fall valt att avboka - men nu får jag inte den produkt jag bokat.
 

Lagerman

Medlem
Fick ett likadant mail nu. Tror det blir avbokning för oss med, för många osäkerhetsfaktorer.
Dock funderar jag som du på ”service fee” ala 450kr, hade helt köpt att jag inte skulle få tillbaka den om i vanliga fall valt att avboka - men nu får jag inte den produkt jag bokat.
Jag hade iofs en avbokning på ett av mina ben. Men Tallin klassade det som en "normal irregularity". Därmed så så lovades alla avgifter inkl Tallin 450 kr till återbetalning. Poängen kom in samma dag, men pengarna får vi nog väta på. Jag mailade Diamondsupport och frågade efter ca en vecka. Svaret var att ärendet hanterades av avdelningen för återbetalningar som naturligtvis är en smula busy just nu. Efter mailet så bekräftade dem dock att ärendet "eskalerats" vad det nu innebär.....
 

Tongen2

Medlem
Fick ett likadant mail nu. Tror det blir avbokning för oss med, för många osäkerhetsfaktorer.
Dock funderar jag som du på ”service fee” ala 450kr, hade helt köpt att jag inte skulle få tillbaka den om i vanliga fall valt att avboka - men nu får jag inte den produkt jag bokat.

Vi får se vem som ringer Tallin först och får svar! Jag kommer ringa in och boka av lite senare mot lunchtid idag. Rapporterar sen vad som sägs om service fee, om svaret inte kommit här innan.
 

Axxo

Medlem
Mail från SQ igår: AMS - SIN (Ombokad från First till Business - fick nya säten)
Mail från SAS idag: AMS - SIN - CANCELED.

Undra vad som gäller?

Utresan är i mitten av december.
 

Gargamel

Medlem
Som alla andra har jag blivit nedgraderad till C för min resa i november men intressant nog bara för utresan från AMS, hemresa via FRA är ännu i F. Antar att den bara är ett administrativt fel. Lutar mer och mer mot en avbokning, tror inte att Bali kommer ha öppnat upp i november.

Tråkigt för jag hade hittat väldigt bra priser på riktigt bra hotell också. Dags att börja tillverka Fuck Corona armband?
Ser även att jag har fått mail från SQ med ändrade platser SIN <-> DSP. Fortfarande C men sämre platser och platser på olika rader på hemresan.

"We regret to inform you that due to measures put in place to support regulatory requirements to separate transit and non-transit passengers, we are unable to provide you with the original seat you have selected for the following flight sector(s):"
 

Thompa

Medlem
Har en, sedan länge bokad, poängresa till Singapore via Amsterdam i november i år. First Class med Singapore Airlines, 2 personer. Jag är ju helt medveten om att den kanske inte blir av på grund av rådande situation och kommer heller inte åka om läget inte förändrats tills dess.

Idag fick jag ett mail där det står att flighten är avbokad och att vi erhållit nya platser i business istället (blir ju inte riktigt samma sak då resan är den största delen av målet denna gång... :). Det skumma är att den nya flighten har exakt samma nr (SQ323 och SQ324), tider och flygplanstyp som den inställda (A350-900).

Det går inte att boka first på dessa flighter via deras hemsida och i Seat Alert kommer det upp ett felmeddelande då jag söker på First.

Är det någon som vet om Singapore stängt ned First under hösten? I så fall kan jag ju boka av direkt, eller om det är lönt att ligga kvar med bokningen för att se om det ändras igen. Noterbart är att jag inte fått några poäng tillbaka för nedgraderingen.
 

Canadien

Medlem
Har en, sedan länge bokad, poängresa till Singapore via Amsterdam i november i år. First Class med Singapore Airlines, 2 personer. Jag är ju helt medveten om att den kanske inte blir av på grund av rådande situation och kommer heller inte åka om läget inte förändrats tills dess.

Idag fick jag ett mail där det står att flighten är avbokad och att vi erhållit nya platser i business istället (blir ju inte riktigt samma sak då resan är den största delen av målet denna gång... :). Det skumma är att den nya flighten har exakt samma nr (SQ323 och SQ324), tider och flygplanstyp som den inställda (A350-900).

Det går inte att boka first på dessa flighter via deras hemsida och i Seat Alert kommer det upp ett felmeddelande då jag söker på First.

Är det någon som vet om Singapore stängt ned First under hösten? I så fall kan jag ju boka av direkt, eller om det är lönt att ligga kvar med bokningen för att se om det ändras igen. Noterbart är att jag inte fått några poäng tillbaka för nedgraderingen.


Tråd finns redan om detta

Singapore Airlines och Corona | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen