Senaste nytt

Champagnetråden

MTheC

Medlem
Allt försvann på cirka 3 sekunder.. Hann åtminstone boka 2 st Anne Rosé.
Gick verkligen snabbt, hann genom lite koordination få tag på 3 Magnum 2008 och 2 st av 2012 Rosé.
Är ju tyvärr lite så här när det är ransonering och bara ett ställe att köpa på. Finns ju dock bra möjligheter att köpa från aktörer i andra EU-länder så om det inte kommer mer på bolaget så får man fylla på från andra källor.
 

MTheC

Medlem
Tycker inte ni också att Bollinger GDA I Sverige börjar bli lite väl dyr i förhållande till Europa?
Är väl tyvärr så att den dragit iväg generellt, de bästa priserna jag sett ute i Europa är lite bättre än bolaget. Jag har sett 2008 i UK för ca 1300 SEK men då tillkommer frakt, ofta gratis eller billigt inom UK men dyrare till Sverige - så tyvärr gör läget nu att jag köper mer på bolaget då jag inte får in mina 10+ årliga besök i London. Det var dock fint när den fanns för ca 900 på Heathrow
 
Jag är bara nybörjare, men jag tror jag gillar Blanc de Blanc, och får för mig att vissa byar passar mig mer (Cramant, Le Mesnil-sur-Oger). Mina favoriter just nu är Diebolt-Vallois (Prestige), Launois, Pol Roger, Hervé Dubois, och ev Pierre Péters. Jag tror dock att jag inte riktigt prickat in min smak helt än.
Om du inte har provat Ruinart Bdb så kan jag varmt rekommendera den. Nu ska jag ärligt erkänna att jag har noll koll på vilka vilka byar mina favoriter kommer ifrån. Tror mitt spektra är större än så alt så är mina kunskaper lite sämre. ;) Har bara varit nere i Champagne distriktet en gång och det var som att släppa ut kossorna på bete på våren. :p

20E9713C-A71C-4948-8778-C40AB81AF9FE.jpeg
 
Toppen