Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Jim_

Medlem
Golf tema i tråden. Min golf (bokning) tar inte amex, väldigt synd då man kan betala greenfee via den appen för de flesta golfklubbarna. Sweetspot appen kan man däremot betala med Amex.
Intressant att via val av app kan man faktiskt betala greenfee med Amex trots att inte alla klubbor ta emot Amex.
 

Davvelavve

Medlem
Intressant att via val av app kan man faktiskt betala greenfee med Amex trots att inte alla klubbor ta emot Amex.
Jo men min golf tillhör golfförbundet och är en officiell app.
Sweetspot är väl "fristående" och det verkar inte som att många golfklubbar är anslutna till sweetspot.
Hoppas MG löser Amex som betalningsmedel, ska nog maila och fråga till och med.
 

BjörnL

Medlem
Har någon lyckats använda Amex i någon av Coops omgjorda Nettobutiker? Jag har försökt flera gånger nu på Coop Remigatan i Landskrona, tänkte att det eventuellt kunde vara någon barnsjukdom i övergången från Netto, men nu har det gått minst två månader. Amex finns med som betalningsmedel på skärmen i snabbkassorna, men det ger "Gäller ej här" när man ska godkänna beloppet. Tjejen i kassan visste inte vad Amex var ens...

Får väl maila Coop och gnälla antar jag.

Coop var snabba på att begära mer info, som kvittonummer, vilket jag naturligtvis hade kastat, så jag fick vänta tills jag handlat där igen innan jag kunde ge dem det. Men sen dess har det varit tyst trots påminnelser från mig.

Vad blir nästa steg? Ska jag "skvallra" för Amex? Funderar på att göra ett nytt supportärende till Coop och cc:a Amex.
 

Xilan

Medlem
East & West i Sky City på Arlanda tar inte längre Amex.
Normalt sett blir det ju bojkott när handlare slutar ta Amex men i det här fallet kommer jag göra ett undantag för att kunna fortsätta äta deras Yaki Pasta.
 

falling

Medlem
East & West i Sky City på Arlanda tar inte längre Amex.
Normalt sett blir det ju bojkott när handlare slutar ta Amex men i det här fallet kommer jag göra ett undantag för att kunna fortsätta äta deras Yaki Pasta.
Gå till Indochine i Skybridge istället. Godare och tar Amex (åtminstone i juni när jag var där sist)
 

Jim_

Medlem
Fortsätter med golftema:
Araslöv Golf Resort ta inte emot Amex, varken på receptionen för betalning av golfpaket eller besök i restaurangen
 

Micce1980

Medlem
Coop var snabba på att begära mer info, som kvittonummer, vilket jag naturligtvis hade kastat, så jag fick vänta tills jag handlat där igen innan jag kunde ge dem det. Men sen dess har det varit tyst trots påminnelser från mig.

Vad blir nästa steg? Ska jag "skvallra" för Amex? Funderar på att göra ett nytt supportärende till Coop och cc:a Amex.

Lurigt, har kunnat betala sedan dag 1 de öppnade (i juni?). tror dock man måste föra in kortet som på city gross och inte blippa alltså

Sörigt värre förresten att man inte kan blippa, vad beror det på?
 
Toppen