Senaste nytt

Avis kör en ny 10.000 Eurobonuskampanj

Jäklar vilken prisskillnad. Brukar åka upp till släkten i Luleå och ta en hyrbil 4dagar för cirka 1000kr. Nu med denna "kampanj" kostar bilen 2800kr :/
 

mha321

Medlem
När jag söker tillgänglighet på 21 juni till 27 juni på Avis.se (inloggad) så finns det hur mycket bilar som helst att välja bland.

När jag söker på samma datum och går via länken och vväljer i mitt fall "Eurobonus Gold" så finns det inte ett enda fordon att hyra under samma period.
Juni? Vilket år?
 

GMTmax

Medlem
Här är det läge att upprepa att Amex hyrbilsförsäkring endast gäller på en resa, dvs om man hyr en bil för att köra omkring på hemorten en långhelg, så behöver man tänka på annat vis för försäkringen. Fristående hyrförsäkring, Norwegian Visa med tilläggsförsäkring, Avis egna försäkringar, eller så tar man risken helt enkelt.
Mkt bra förtydligande.
För att kvalificeras som resa krävs genomförd flygresa alternativt minst en förbokad och genomförd övernattning. Försäkringen gäller alltså inte heller om du hyr en bil och kör till lantstället en långhelg.
AMEX Elite:s hyrbilsförsäkring är en del av kortets reseförsäkring, inte en fristående hyrbilsförsäkring.
 
Här är det läge att upprepa att Amex hyrbilsförsäkring endast gäller på en resa, dvs om man hyr en bil för att köra omkring på hemorten en långhelg, så behöver man tänka på annat vis för försäkringen. Fristående hyrförsäkring, Norwegian Visa med tilläggsförsäkring, Avis egna försäkringar, eller så tar man risken helt enkelt.

Mkt bra förtydligande.
För att kvalificeras som resa krävs genomförd flygresa alternativt minst en förbokad och genomförd övernattning. Försäkringen gäller alltså inte heller om du hyr en bil och kör till lantstället en långhelg.
AMEX Elite:s hyrbilsförsäkring är en del av kortets reseförsäkring, inte en fristående hyrbilsförsäkring.

Tack för ni nämnde detta !

Vad definieras som förbokad övernattning?
Behöver den vara bokad innan hyrbilen ?
Ett visst antal dagar innan själva övernattningen?

Jag har missat att den här försäkringen fanns på kortet så har köpt självriskelimemering när jag hyrt bil
 

GMTmax

Medlem
Eftersom det är en del av reseförsäkringen så skulle jag gissningsvis säga att den ska vara bokad före resans start...
Saxat från försäkringsvillkoren:
FÖRMÅNER HYRBIL — STÖLD, SKADA OCH ANSVAR FÖRSÄKRADS FÖRMÅNER

2. De här förmånerna är tillämpliga under en resa (se definition för ”Resa” på sidan 4) för alla förare, upp till maximalt 5 stycken, som namnges i hyresavtalet. Kostnader för hyrbil måste betalas till 75% med SAS Elite Credit Card eller EuroBonus-poäng.

”Resa” definieras som en resa utanför det land där försäkrad är bosatt eller en resa inom det land där försäkrad är bosatt och som måste innefatta en flygning eller minst en förbokad övernattning på annan plats än där den försäkrade bor. Resor kan vara i upp till 60 dagar i följd eller sammanlagt upp till 120 dagar under varje 12-månadersperiod, och måste påbörjas och avslutas i det land där den försäkrade är bosatt.

Den försäkrade skall betala resans kostnader (transport, boende, utflykter, fritidsaktiviteter) till minst 75% genom SAS EuroBonus American Express Elite Credit Card eller EuroBonus-poäng.
 

Renato

Medlem
Riktigt najs deal. Jag tycker det är sjukt billigt att hyra en bil 4 dagar för 2k. Sen att få poängen är ju en najs bonus.

Jag brukar hyra på hertz för cirka 1000 kr till 1500 kr per dygn, dock v90 xc.

Förstod jag det rätt, att man kan ta bättre klass än D och få ta del av erbjudandet? Eller gäller det bara D?
 

palmen

Moderator
Riktigt najs deal. Jag tycker det är sjukt billigt att hyra en bil 4 dagar för 2k. Sen att få poängen är ju en najs bonus.

Jag brukar hyra på hertz för cirka 1000 kr till 1500 kr per dygn, dock v90 xc.

Förstod jag det rätt, att man kan ta bättre klass än D och få ta del av erbjudandet? Eller gäller det bara D?
Ja du kan välja alla klasser förutom ABC.
 
Toppen