Senaste nytt

[Business] Köpenhamn-Seychellerna t o r från 8615 SEK med Turkish

Thornado

Medlem
Åtminstone när jag kollade igår så fanns det även bra tillgänglighet över påsk 2021. Givetvis så vet vi inte exakt hur världen ser ut då heller, men borde vara högre sannolikhet att det är mindre krångel att åka då än kring jul/nyår. Dessutom så verkar det som att april är en rätt så bra tid på året att besöka Seychellerna och det är ju även i nästa Eurobonuskvalificeringsår (för mig, och antagligen för många andra också) så man har isf nytta av baspoängen som flygs in.
 

Faustus

Medlem
Någon som vet hur länge kampanjen gäller?

Hur fungerar egentligen ombokningreglerna - Kan man t ex ändra namn på en passagerare? Och fare difference om man byter dag sent riskerar väl bli absurt stor eller hur nån som vet hur det brukar vara?

Är ju onekligen bra pris.. Bara hopas att världen inte imploderar innan
 

Myllys35

Medlem
Någon som vet hur länge kampanjen gäller?

Hur fungerar egentligen ombokningreglerna - Kan man t ex ändra namn på en passagerare? Och fare difference om man byter dag sent riskerar väl bli absurt stor eller hur nån som vet hur det brukar vara?

Är ju onekligen bra pris.. Bara hopas att världen inte imploderar innan

Jag tycker inte att informationen på Turkish sida är helt glasklar, kanske är någon annan här bättre på att tolka deras villkor. Det är dock tydligt att de tillåter obegränsat med ändringar för biljetter köpta innan 31 augusti. Detta gäller fram till sista dec 2021. Sedan blir det mindre tydligt, deras T&Cs anges endast i punktform. De skriver t.ex. följande:
  • Fare differences incurred by taxes, exchange rates or fare class differences will be applied
Ska man tolka ovan som att det inte blir någon prisskillnad om samma bokningsklass (fare class) finns tillgänglig? Vid byte av destination är det tydligare att man får betala prisskillnaden:
  • A ticket change can be made for a different destination, provided that the fare difference is paid
 

TP12

Medlem
Åtminstone när jag kollade igår så fanns det även bra tillgänglighet över påsk 2021. Givetvis så vet vi inte exakt hur världen ser ut då heller, men borde vara högre sannolikhet att det är mindre krångel att åka då än kring jul/nyår. Dessutom så verkar det som att april är en rätt så bra tid på året att besöka Seychellerna och det är ju även i nästa Eurobonuskvalificeringsår (för mig, och antagligen för många andra också) så man har isf nytta av baspoängen som flygs in.

Slog till på biljetter för påskveckan :)

Tack för tipset!
 

Faustus

Medlem
Fare differences incurred by taxes, exchange rates or fare class differences will be applied
Ska man tolka ovan som att det inte blir någon prisskillnad om samma bokningsklass (fare class) finns tillgänglig? Vid byte av destination är det tydligare att man får betala prisskillnaden:

A ticket change can be made for a different destination, provided that the fare difference is paid

Är det inte då så att det med stor sannolikhet inte finns några Z-class biljetter kvar när man vill boka eller är jag ute och cyklar? Om det ligger i kampanjlådan så lär det väl inte finnas några senare i höst så att säga.
 
Toppen