Senaste nytt

Dagens BA781

Glömde kolla för några dagar sen och nu kan jag inte kolla då KVS inte tillåter så här kort inpå...

Någon som vet hur man kollar upp om det blivit några ändringar? Byte av plan etc?
Skulle även vilja veta vilka platser som är lediga i Business då jag fortfarande har möjlighet att köpa uppgradering.

Tips?
 

Concorde

Founding Member
Seat plan stängs för externa sidor och verktyg 24h innan avgång, så Expertflyer kan inte hjälpa till.

För att ta reda på om det är Long-haul är enkelt.
Gå in i MMB och check-in. Börjar seat map på rad 16 är det long-haul.
Kan du se rad 10-13 som 2-2-2 är det också long-haul. Avbryt check-in efter detta såklart.

Du har två alternativ:
1. Ring till BA och fråga. Säg att du funderar på online upgrade offer, men skulle vilja veta vilka säten som är lediga.
2. Köp en full flex biljett i Club, kolla MMB och seatmap. Avboka.

Vilket pris får du? Är det 800SEK bör du uppgradera oavsett om det är long-haul eller inte.
 
Last edited:
Seat plan stängs för externa sidor och verktyg 24h innan avgång, så Expertflyer kan inte hjälpa till.

För att ta reda på om det är Long-haul är enkelt.
Gå in i MMB och check-in. Börjar seat map på rad 16 är det long-haul.
Kan du se rad 10-13 som 2-2-2 är det också long-haul. Avbryt check-in efter detta såklart.

Du har två alternativ:
1. Ring till BA och fråga. Säg att du funderar på online upgrade offer, men skulle vilja veta vilka säten som är lediga.
2. Köp en full flex biljett i Club, kolla MMB och seatmap. Avboka.

Vilket pris får du? Är det 800SEK bör du uppgradera oavsett om det är long-haul eller inte.

Shorthaul dagen till ära, ja.. det är 800 SEK som gäller.
Visst, det är 30TP mer men i och med att jag kommer ankomma flygplatsen sent.. dvs hinner inte med lounge osv så vetetusan om det är värt? Visserligen lite käk på flygplanet men 800 SEK... nåväl, ska fundera ett tag till.
 

gdaily

Medlem
Vilket pris får du? Är det 800SEK bör du uppgradera oavsett om det är long-haul eller inte.

Alla får inte i sig 800kr värde i skumpa under flygningen så som du klarar, Concorde ;-)

Jag har inte fått en 800-kronors uppgradering på 15 försök nu, vad gör jag månne för fel?
 

Dr. Miles

Expert
Concorde drack endast 75 flaskor a 2dl på vägen över till London i somras =) Bild bevis finnes!
Menar du den här? ;)
8560d1342533919t-farnborough-helgen-foto-trad-champagne03.jpg


http://www.businessclass.se/reserapporter/5801-farnborough-helgen-foto-trad-2.html#post64387
 

JensE

Medlem
G-BNWZ Short-Haul är på väg som BA780.
Ignorera ovan. Är felaktig information från igår. Dagens har inte lyft ännu.
Men verkar som du redan fått svaret från BA.
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Concorde drack endast 75 flaskor a 2dl på vägen över till London i somras =) Bild bevis finnes!

Måste varit någon annan.

Risken är överhängande att vi under 2013 får ett nytt tillfälle att njuta av BA's generösa Champagne förråd. Pågår samtal med BA om att sy ihop ett event utan dess like som lär få varenda BC medlem, oavsett Allianstillhörighet, att hoppa i stolen av glädje ;)

Kan inte säga mer för stunden.
 

NotRyan

Medlem
Måste varit någon annan.

Risken är överhängande att vi under 2013 får ett nytt tillfälle att njuta av BA's generösa Champagne förråd. Pågår samtal med BA om att sy ihop ett event utan dess like som lär få varenda BC medlem, oavsett Allianstillhörighet, att hoppa i stolen av glädje ;)

Kan inte säga mer för stunden.

Det här låter spännande, kanske man ändå får tillfälle att testa BA dårå.... :D
 
Det var SH som sagt, dock väldigt nytt och fräscht invändigt.

Uppgraderade inte, frågade på flygplatsen men dom ville ha 1450:- där istället för 800:- så skippade det.
 
Toppen