Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Gjorde en avbokning av en bonusresa i mitten av april. Inga pengar tillbaka trots flera påtryckningar. Ringde amex häromdagen och påtalade detta. Pengarna på kontot dagen efter (efter inskickande av dokument). Oroligt proffsigt av amex.

När turen sen kommer till mitt ärende hos SAS att avbokas, ser SAS då att en chargeback är gjord?

Vilka dokument skickaed du in? De jag skickade in var ej nog (kopior på kommunikation att min ärende dröjde)
 

Shoreline

Medlem
Pratade nyss med supporten, och frågade om mina resor avbokade i april och juli.

Det kan ta "en månad till" att få det utbetalt, för att dom "har mycket att göra" och "många avbokningar" och just nu är dom på resor (eller avbokningar?) från "i början av sommaren".
 
Hade en awardsresa bokad med avgång i augusti. Men valde i mitten på juni att ringa in och avboka den, poängen kom till kontot direkt.
Fick i förra veckan detta mail från SAS...

Jojo, jag vart glad att dom inte hade glömt bort mig helt och hållet. ;)

Hej Karlssonskan,

Vi har inte glömt dig.

Coronavirusets utbrott med åtföljande och omfattande reserestriktioner har resulterat i tusentals inställda flyg. Det betyder att vi har fått in mängder av återbetalningsärenden, däribland ditt.

Varje enskild begäran hanteras individuellt, och med stora mängder ärenden blir tyvärr väntetiden alldeles för lång.

Vi ber om ursäkt för detta och vill att du ska veta att vi gör allt vi kan för att snabba på processen som tyvärr fortsatt kan dröja.

Vi önskar dig en fin sommar.

Vänliga hälsningar,
SAS
 

Bridgeman

Medlem
Pratade nyss med supporten, och frågade om mina resor avbokade i april och juli.

Det kan ta "en månad till" att få det utbetalt, för att dom "har mycket att göra" och "många avbokningar" och just nu är dom på resor (eller avbokningar?) från "i början av sommaren".

Jag med pratade med supporten igår tisdag. Då sa den personen att de just börjat med april.. Olika personer olika svar. Som jag sagt tidigare Lotto...
 
Jag med pratade med supporten igår tisdag. Då sa den personen att de just börjat med april.. Olika personer olika svar. Som jag sagt tidigare Lotto...
Verkligen. Jag har inte hört mycket som verkar stämma. De har ju tydligen betalat tillbaka saker från augusti, men jag vet själv att de inte gjort min som avbokades 11 mars...
 

Morgan

Medlem
Återbetalning igår kl 23:20 på 2 av 4 flygbiljetter avbokade i slutet av maj för resa i juni. Biljetterna var betalda med Swish (!). Ingen mailbekräftelse på återbetalning och att jag bara fick för 2 av 4 flygbiljetter nu beror väl på att pengarna tog slut :D
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Filip

Medlem
Hade en familjeresa 19 juni där flighten ställdes in, ansökte om återbetalning 5 juni. Ringde till SAS igår, enligt personen så fanns det ingen status på vilken månad de arbetar med just nu. Däremot kunde han skicka till "Diamond återbetalning" som han uttryckte det. Refund notice kom 06:31 imorse. :D
 
Toppen