Senaste nytt

Qantas miles. Stockholm-Sydney

Adam

Medlem
Hej vänner!

Jag har en kompis som har 175.000 Qantaspoäng. Kan han ta sig i någon premiumklass till SYD för de poängen. Jag ska åka runt 4 oktober och har fått awardplats på TG.

Hur kollar man? Kan någon hjälpa mig att kolla. Har ingen kolla på Qantas eller One World.

Tacksam Adam
 

charlesswe

Medlem
beta.awardtravelr.com, välj OneWorld. Ser ut som det koster 128k Qantas miles för enkel ARN-LHR-SIN-SYD.

Enjoy :)
 
Last edited:

Senator

Moderator
Står bara 0 när jag söker?? Vad gör jag för fel?

Finns inte platser med andra ord på datum du söker på... London till Australien är väldigt svårt att hitta plats med One World.

Ett tips är att försöka bryta ner det i segment... Bara mellan ARN och LHR är det svårt att hitta platser ibland...
 

Dr. Miles

Expert
Jag har tidigare skrivit en liten guide om hur man söker award platser på oneworld flygbolag.

[Guide] Sök lediga award platser online - oneworld

beta.awardtravelr.com, välj OneWorld. Ser ut som det koster 128k Qantas miles för enkel ARN-LHR-SIN-SYD.

Tyvärr Qantas FFP räknar varje partnerflygning separat, i så fall behöver man betala
ARN-LHR(26.000 miles) + LHR-SIN-SYD (128.000 miles) = 154.000 miles i Business class enkelresa.

(Kölla: Frequent Flyer - Using Points - Qantas & Partner Classic Awards - Points Tables)
 

Dr. Miles

Expert
Frankfurt-Singapore enkelresa med Qantas i Business class kostar 84.000 miles.
Singapore-Sydney enkelresa med Qantas i First class kostar 90.000 miles.
Totalt: 174.000 miles

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Alternativt,

Amsterdam/Frankfurt/Rom-Hong Kong enkelresa med Cathay Pacific i Business class kostar 78.000 miles.
Hong Kong-Sydney enkelresa med Qantas i First class kostar 90.000 miles.
Totalt: 168.000 miles

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

I båda fallen kan man ta stopover i Singapore eller i Hong Kong då det är två separata bonusresor.
Jag avråder att boka bonusresa som börjar ifrån Storbritannien. Man behöver att betala dyr UK APD.
 
Last edited:

ALU

Medlem
128 k är en klassisk mileskostnad för dessa resor hos QF, men det är som sagt riktigt svårt att hitta resor från London. Detta är ett av skälen till att jag egentligen alltid använder mina poäng för uppgraderingar snarare än rena award travels. Det är enklare att resa när man själv vill. Och välja flighter man själv vill. Exempelvis 380 från LHR som man "bor i" i närmare 25 timmar totalt innan man är framme.

Ett alternativ till ovanstående är att köpa en discount economy (kan fås för 12 tkr m lite tur), köpa lite extra poäng och uppgradera till C ToR för 192 000 miles. Eller dra till med en C fare (kan hittas för ca 25 tkr såhär ett år innan) och använd 120 000 miles för att få åka F ToR. En Y fare kan uppgraderas till F för 120 000 miles enkel.
 
Toppen