Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

ilon

Medlem
Det alternativet vore ju något, givet att Lufthansa öppnar upp fler First destination dvs. och att en av dem just går till BOG.
Alternativt så sitter man med "bara" en Lufthansa Business (som jag dock tycker är rätt trist).
Verkar vara schemalagt med 340-600 (som har first) från 1a november.
 

Andreaz

Ny medlem
Jag har totalt 202.000 Eurobonus poäng varav 160.000 förfaller den sista September.
Har även AMEX 50% check.
Vad rekommenderar ni mig att göra, även med tanke på tiderna som råder just nu.

Tänker att jag ska boka en resa så långt fram som möjligt, men det blir isf. Juli 2021.
Andra Star Alliance verkar det inte gå att boka med.

Vad får jag mest bangs for bucks? Två vuxna och två små barn.
 

gneken

Medlem
Jag har totalt 202.000 Eurobonus poäng varav 160.000 förfaller den sista September.
Har även AMEX 50% check.
Vad rekommenderar ni mig att göra, även med tanke på tiderna som råder just nu.

Tänker att jag ska boka en resa så långt fram som möjligt, men det blir isf. Juli 2021.
Andra Star Alliance verkar det inte gå att boka med.

Vad får jag mest bangs for bucks? Två vuxna och två små barn.
Kan vara svårt, men om det är två barn under 11 år så kan du ju få ihop en resa till USA eller Asien i Business glass om du lyckas hitta 4 stolar.
 

Resetokig

Medlem
Jag har totalt 202.000 Eurobonus poäng varav 160.000 förfaller den sista September.
Har även AMEX 50% check.
Vad rekommenderar ni mig att göra, även med tanke på tiderna som råder just nu.

Tänker att jag ska boka en resa så långt fram som möjligt, men det blir isf. Juli 2021.
Andra Star Alliance verkar det inte gå att boka med.

Vad får jag mest bangs for bucks? Två vuxna och två små barn.
Du kan boka star alliance om du ringer in.:)
 
Jag har totalt 202.000 Eurobonus poäng varav 160.000 förfaller den sista September.
Har även AMEX 50% check.
Vad rekommenderar ni mig att göra, även med tanke på tiderna som råder just nu.

Tänker att jag ska boka en resa så långt fram som möjligt, men det blir isf. Juli 2021.
Andra Star Alliance verkar det inte gå att boka med.

Vad får jag mest bangs for bucks? Två vuxna och två små barn.
Det man borde gjort när man började samla var att skaffa så mycket kunskap som man kan genom att läsa alla berörda trådar i forumet.
Även hålla sig uppdaterad om ev ändringar.
Sen när man har poängen så vet man hur man ska börja.
Ett bra ställe att börja på är att kolla på lyckade boknigar. Sen börja leta efter något som passar via dom olika sidorna och tjänsterna innan man ringer tallin och kollar om det finns platser.
Alt så ber man tallin komma med förslag på rutt men man behöver veta vart man vill åka.
Orkar man inte göra något ansträngande arbete själv och vill ha allt serverat så finns det tjänster som man kan anlita för detta.
 
Last edited:

JohanGE

Medlem
Alternativt så sitter man med "bara" en Lufthansa Business (som jag dock tycker är rätt trist).
Verkar vara schemalagt med 340-600 (som har first) från 1a november.
Såg också det, så chansen finns ju. Håller med om Lufthansas C-klass, har provat den och känner att jag "gjort" den :)
 

Andreaz

Ny medlem
Det man borde gjort när man började samla var att skaffa så mycket kunskap som man kan genom att läsa alla berörda trådar i forumet.
Även hålla sig uppdaterad om ev ändringar.
Sen när man har poängen så vet man hur man ska börja.
Ett bra ställe att börja på är att kolla på lyckade boknigar. Sen börja leta efter något som passar via dom olika sidorna och tjänsterna innan man ringer tallin och kollar om det finns platser.
Alt så ber man tallin komma med förslag på rutt men man behöver veta vart man vill åka.
Orkar man inte göra något ansträngande arbete själv och vill ha allt serverat så finns det tjänster som man kan anlita för detta.

Tack för info. Har du tips på några fler sidor än vanliga sas eurobonus sidan?
 

Colomba

Medlem
SAS har stängt sökverktyget för bonusresor inom SA, betyder det att man måste använda Uniteds verktyg och sedan ringa kundtjänst (eller är det Tallin?) för att boka? Eller kan man inte flyga för poäng alls?
 
Toppen