Senaste nytt

Business eller economy class inom Europa i Coronatider.

Jag reser numer nästan bara med LH i business glatt uppm
Har haft 9 legs med Lufthansa senaste veckorna och inte sett en tillstymmelse till seatblock i ekonomi på nån av flighterna. Snarare det motsatta.. fullt till sista säte och inga begränsningar gällande val av sittplats. Så önskar man någon form av social distansering skulle jag utan tvekan välja business!

Det är min erfarenhet de sista veckorna med trots att jag suttit framför skynket iofs men...
2 x GOT - FRA - MAN ToR
1 x GOT - FRA - CDG ToR
Har varit precis som du beskriver.

Dock har service och annat varit som vanligt i business så inget att klaga på där, så till TS så skulle jag säga: Boka business!
 

Alf

Medlem
Flyg Lufthansa business!

gjorde cph-fra-ath härom veckan och det har utmärkta både upplevelsemässigt och prismässigt:)

Det gläder mig om Lufthansa business blivit bättre. Jag valde bort den för många år sedan eftersom jag tyckte så illa om deras service och attityd. Det gällde både inom Europa och på långlinjerna. Av den anledningen rekommenderade jag inte LH till @ulagun .
 

Ping

Medlem
Det har varit fördelaktiga priser i business den senaste tiden. Det bör också nämnas att Lufthansa kör seatblock även i ekonomi nu, hur länge de fortsätter med det är en annan femma. Det har inte gått att välja mittenplats på några flygningar jag haft den senaste tiden. Jag har valt business där det har varit möjligt, men om det gör någon egentlig skillnad vet jag inte. Det har heller inte varit fullt ombord på någon av de flygningar jag haft i sommar.
Lufthansa group blockerar inte mellansätet i economy sen några månader tillbaka. Däremot måste man numera bära mask under hela flygningen numera.
 

ulagun

Medlem
Många Tack för era samstämmiga svar. Precis vad vi, inte minst fru ulagun behövde för att övertyga mig. Att dessutom Lufthansagruppen nu har normal servering i business gör det hela än bättre.

En elak fundering totalt helt OT med tanke på SAS sedan länge stängda lounger och ingen servering o/b.
Efter att i decennier ätit lax i alla de former och fasoner både i deras lounger och ombord måste nu deras cateringleverantörer ha tonvis av lax med kort bäst före datum kvar i deras kyllager.
Vad blir det av all denna gamla fisk?
Utförsäljning till EB-medlemmar typ 2-4-1?
Ny spännande rätt i lådan. Surströmmingslax med boveteröra?
 

Hachans

Medlem
Många Tack för era samstämmiga svar. Precis vad vi, inte minst fru ulagun behövde för att övertyga mig. Att dessutom Lufthansagruppen nu har normal servering i business gör det hela än bättre.

En elak fundering totalt helt OT med tanke på SAS sedan länge stängda lounger och ingen servering o/b.
Efter att i decennier ätit lax i alla de former och fasoner både i deras lounger och ombord måste nu deras cateringleverantörer ha tonvis av lax med kort bäst före datum kvar i deras kyllager.
Vad blir det av all denna gamla fisk?
Utförsäljning till EB-medlemmar typ 2-4-1?
Ny spännande rätt i lådan. Surströmmingslax med boveteröra?

Allt extra har såld till olika ställen som exempelvis matsmart. Man har också portionerat ut grejer till vården etc.
 
Toppen